Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle dödsorsaken vara?


Ämnesstartare

Jag har hållit andan tills jag nästan svimmade en gång. Jag kom och tänka på det nu och denna fråga kom i min skalle:

Vi säger att man ligger i sin säng och håller andan och sedan svimmar. Men man svimmar med huvudet mot kudden så att ens undermedvetna inte kan återuppta andningen effektivt, och man dör.

De vet inte att man höll andan utan man blev upptäckt flera timmar efter.
Vad skulle man få för dödsorsak vid obduktionen? [smile]


   
Citera

De kan säkert få fram det på något vis! Att du höll andan.. Men alltså, ofta man klarar av det.. Man borde få panik efter ett tag och måste få luft.. Är la ibland därför folk hänger sig.. Antingen för att nacken skall knäckas eller för att dom inte ska kunna ångra sig och kvävas mot sin vilja..

Känns ju som om det skulle vara en jävligt plågsam död..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De kan säkert få fram det på något vis! Att du höll andan

Kan man göra det nuförtiden? Jag tycker det vore lite otroligt, förmodligen skulle en rättsläkare bedöma det som någon konstig sjukdom, eller att jag slutade andas mitt i sömnen, eller?

S3ON:

Man borde få panik efter ett tag och måste få luft

S3ON:

Känns ju som om det skulle vara en jävligt plågsam död..

Njao, av egen erfarenhet så går det ganska snabbt att svimma. Man blir bara tröttare och tröttare och till slut somnar man, typ. När man är medvetslös så känner man ju ingenting (förmodligen, lol) så jag skulle inte säga att det är en smärtsam död över huvudtaget.


   
SvaraCitera

syrebrist, kvävning


   
SvaraCitera

Snälla, testa [mad]!


   
SvaraCitera

de kan nog se att du dog av syrebrist iaf. sen så skulle det nog inte funka i praktiken då kroppen spasmar sig om man håller på att dö av syrebrist, även efter du är medvetslös så du skulle antagligen få i dig luft ändå.

dessutom är det i princip omöjligt att ens bli medvetslös av att frivilligt hålla andan. detta då andningen delvis sker autonomt, och vid en viss nivå av syrebrist kommer du andas in av reflex vare sig du vill eller inte.

mvh

dr gugge
[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skulle nog inte kunna hända, kroppen krampar efter luft av ren reflex och så att huvudet hamnar i ett bättre läge så du kan andas


   
SvaraCitera

Alltså, du skulle till en början inte dö i det scenariot eftersom det går att andas även när man har ansiktet emot en kudde.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Alltså, du skulle till en början inte dö i det scenariot eftersom det går att andas även när man har ansiktet emot en kudde.

Detta beror ju givetvis på kuddens densitet. [no-no]


   
SvaraCitera

dekadent:

Detta beror ju givetvis på kuddens densitet.

Inte egentligen. I en någorlunda mjuk kudde så kommer du få luft genom kudden. Om kudden är så pass hård att du inte kan få luft genom den så lär den också vara så pass hård att ditt ansikte inte sjunker ner i den nog mycket för att helt täcka dina näsborrar, så då lär du fortfarande få luft. Visst, det är säkert möjligt att helt blockera sina luftvägar med en kudde, men det är rätt jävla osannolikt att man ska lyckas svimma in i en kudde på ett sätt som åstadkommer det.


   
SvaraCitera

"det verkar som att mannen gick ock la sig åt fel håll och dog till följd av sin egen idioti."


   
SvaraCitera

Köffein:

"det verkar som att mannen gick ock la sig åt fel håll och dog till följd av sin egen idioti."

[love]


   
SvaraCitera

Nonoton:

Snälla, testa[mad]!


   
SvaraCitera

Nonoton:

Snälla, testa

[love]


   
SvaraCitera
Bakric

mediakatt:

Alltså, du skulle till en början inte dö i det scenariot eftersom det går att andas även när man har ansiktet emot en kudde.

Det blir samma sak som att andas i ett jävligt långt rör. Man kvävs av koldioxiden som inte cirkulerar med luften.


   
SvaraCitera