Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du gjort?


isola: Beror på syskonens/ets ekonomiska situation

Tror inte på millimeterrättvisa. Min bror fick en bil när han hade tagit sitt körkort (han läste fordon på gymnasiet och fick körkortet via skolan), men det är ingenting jag får. Jag får inte heller mitt körkort betalat av någon annan.
Det beror på att situationen ser helt olik ut för mig och min bror och även för vår mamma. Hennes ekonomiska situation var bättre då än vad den är nu. Men jag har kanske fått en massa annat som min bror aldrig fick, antingen i form av rena pengar eller av känslomässiga resurser som min bror inte kunde få/inte behövde.


   
SvaraCitera
reben

hade nog frågat dom.
min pappa har betalat ganska mkt för mig som inte min bror fått, typ resa, körkort osv, samt även fått pengar öht. men min bror har fått grejor på annat håll så ah.. brorsan har väl gnällt över detta då o då men han har oxo fattat typ vfr, han hade aldrig missunnat mig ngt i vilket fall som helst. jag hade väl dock sj inte pallat ta emot ngt större av pappa i dagsläget, typ en bil elr handpenning på lgh elr w/e om inte brorsan fick samma pga ändrade omständigheter idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Röstade blankt

Fattade inte frågan? Vem var denna hen och och vem är det som särbehandlas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niven:

Fattade inte frågan? Vem var denna hen och och vem är det som särbehandlas?

Hur kan du inte förstå frågan? :S Det är du som får pengar av förälder/rar och dina/ditt syskon inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade helst inte velat ha det. Känns inte som jag är värd det, skulle hellre klara mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte hur det är att vara i den sitsen men skulle inte tycka om att bli särbehandlad så och därför tacka nej, men vet alltför väl hur det är att vara på sidan som behandlas negativt.


   
SvaraCitera