Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du göra?


Ämnesstartare

Det har börjat en ny kille från göteborg i min klass nu på vårterminen. Han är kort, blond och riktigt söt, dock inte alls min typ och jag är inte det minsta intresserad av honom. Problemet är att han fick reda på att jag har pojkvän och nu har han utsett mig till sin nya bästa kompis som han vill berätta allt för, tex att han är bög.

Antagligen är han ganska desperat eftersom han inte känner några i stockholm och inte har några polare i klassen än, och jag kan liksom inte med att bara dissa honom. Han är typ som en söt liten valp som man bara vill krama och ta hand om.

Frågan är vad jag skall göra nu, eftersom jag är social och pratade med honom i början och dessutom är bisexuell känner jag ett visst ansvar, samtidigt känns det fett jobbigt. Han vill typ hänga med till gymmet och träna och sånt, men jag vill bara köra min gymrutin med min kille och vill inte ha ett tredje hjul när jag tränar. Jag gymmar, dansar, tränar kickboxning och läser sista terminen på natur, jag har fan inte tid med nya kompisar som kräver massa uppmärksamhet.

Det jag borde göra att att säga stopp, du är klibbig och jobbig och jag vill inte ungås med dig, men jag är för snäll (feg) för att säga sånt. Dessutom är det egentligen inget fel på killen, jag kanske borde hjälpa honom fixa ett ragg istället.. Det måste ju vara asjobbigt att flytta till ny stad, och det lär ju inte vara mindre jobbigt om man är bög och blir dissad av den andra bögen i klassen. Är jag bara självisk som tänker såhär? Vad skulle du göra i samma situation?


   
Citera
Ämnesstartare

Du får helt enkelt säga till honom att du kan vara hans kompis men att han får lugna ner sig lite. Det finns inga lätta omvägar. Antingen låter du honom förstöra ditt liv som det är nu eller så säger du till honom att han får ta det lite lugnt och inte vara så på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Är jag bara självisk som tänker såhär?

Det tycker jag inte att du är. Du säger ju själv att han är, som du uttrycker det "klibbig", och bara jobbig att umgås med helt enkelt.
Men du tycker inte illa om honom? Visst kan du hjälpa honom. Det är såklart inte din plikt att göra det ,men du kan ju försöka tänka dig in i hans situation. Att komma helt ny till en stad och så. Det är inte lätt.

"TallBall" gav dig ett bra svar. Precis så anser jag också att du ska göra. Prata med killen, förklara för honom exakt vad du känner om det faktum att han "klistrar sig på dig".
Som sagt, det finns inga omvägar. Det skulle bara bli ännu jobbigare för dig om du inte såg till att prata med honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera