Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du göra med en 3D-skrivare?


time
 time
Ämnesstartare

Jag såg den här grejen idag (och blev sjukt godissugen) och började fundera på vad jag skulle göra om jag hade en 3D-skrivare. Tänkte på ett avsnitt i The Big Bang Theory, de gjorde actiongubbar av sig själva, det hade jag nog gjort - för att inte tala om allt man behöver hemma, typ nya verktyg, fräsiga stekspadar i olika färger och andra inredningsprylar. Skulle älska att ha en! 

3d-printing-schools.png

Vad skulle du göra med din 3D-skrivare?



   
Citera
Draug

tillverka vapen, kanske en domedagsmaskin lr två 😉 nä men ärligt så finns det faktiskt dom som har lyckats tillverka vapen som funkar i dom där 3D-skrivarna.


   
SvaraCitera

fanns en sån där maskin på ett ställe jag vistades på för nått halvår sen, snubbarna försökte sig på att skriva ut vapen o grejs. 

Jag har allt jag vill ha liksom, kommer ej på nåt att skriva ut. 🙁 


   
SvaraCitera

göra ett lightsaber


   
SvaraCitera

time: fräsiga stekspadar i olika färger

ha i åtanke att de flesta material som används i 3d-skrivare för konsumentbruk inte tål överdrivet höga temperaturer, dock.

jag hade nog börjat experimentera med specialdesignade mikrofonhållare och stereoskenor till sådana, i synnerhet stereoskenor är fantastiskt eftersatt, och även om marknaden är liten så är den köpstark.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Skulle göra sånahär


   
SvaraCitera

kasta


   
SvaraCitera

Skulle skriva ut ett liv och leva det


   
SvaraCitera
Mooze

Producera delar andra människor behöver fast för ett lågt pris, samt skal till alla iphone fjortisar $$$$$$$$$$$$$$$$$$


   
SvaraCitera

Kom på att jag skulle försöka mig på att skapa ett mini ITX-chassi. Fast i aluminium. 


   
SvaraCitera
mynona

Glas, bestick, talrikar: känslan av att äta upp allt


   
SvaraCitera
mynona

frukter, bär, kött och potatis


   
SvaraCitera

time: actiongubbar

Man kan göra actiongubbekarikatyrer av alla UMare!


   
SvaraCitera

bygga reservdelar till saker 


   
SvaraCitera

Har en sån i skolan 🙂 har gjort maskindelar och miniatyrmöbler i den (gjorde såklart 3D-ritningar i CAD först)


   
SvaraCitera