Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle DU ha gjort? (filosofiskt problem)


Ämnesstartare

Kom just att tänka på detta, fråga mig inte varför.

Du har träffat en tjej/kille på internet som du blivit kär i. Nu ska ni träffas för första gången på riktigt. Du sitter på en fullsatt buss påväg till att träffa honom/henne (han/hon väntar vid hållplatsen).
Helt plötsligt känner du ett kraftigt behov av att lägga en kabel, men det är minst 15 minuter tills nästa hållplats och du kan inte hålla dig så länge. Du smyger fram till chaufören och frågar om han kan släppa av dig, men han svarar att det tyvärr inte går då ni befinner er på en motorväg där man inte får stanna hur som helst.

Du har nu 2 alternativ.

1: Du kan gå tillbaks till din plats och skita i brallan. Dom som sitter bredvid dig kommer känna lukten och personen som du ska träffa för första gången kommer att få sig en överaskning. Men ingen annan vet vem du är och inte många kommer få reda på det.

2. Du kan med hög röst be alla om ursäkt, förklara situationen och sätta dig och skita i papperskorgen bredvid dörren i mitten av bussen. Alla kommer se dig, någon kommer att filma dig med sin mobil kamera, du kommer hamna på youtube och miljontals människor kommer att se dig bajsa i en papperskorg, men du slipper skita ner dina kläder och träffen med tjejen/killen är räddad.

Vad skulle du gjort?


   
Citera

AlphaMale:

Jag är Kille och väljer alt. 1 (Du röstade på detta alternativ)

Jag hoppas att jag då kan lyckas hålla mig tills jag kommer fram. Borde ju finnas en liten chans.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Vad skulle DU ha gjort? (filosofiskt problem)


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Kom just att tänka på detta, fråga mig inte varför.

Åh! Sånt här går verkligen att filosofera ihjäl sig med!

Fördelen med alternativ 1 är att det är diskret till dess det har hänt. Nu framgår det inte om tjejen som väntar på mig kommer stå och vänta för att hoppa på mig utanför bussen (och direkt få vetskap om läget), eller om hon kanske kommer lite sent för att hon glömde låsa dörren och fick vända om när hon kommit halvvägs.

Fördelen med alternativ 2 är ju att kläderna slipper bli nerskitna. Men sen tvivlar jag starkt på att jag har den sociala förmågan att ställa mig och förklara inför alla att jag måste bajsa i en sopkorg, och sen att de andra ska gå med på det utan att ha invändningar. Sen framgår det ju inte hur konsistensen på det hela är. Vilket i sin tur påverkar när man ska torka sig efteråt. Även om det i det läget knappast skulle beröra en speciellt att fråga Agda 71 om hon har några pappersservetter man kan få låna, så slipper jag gärna.

Om inte mobilen som jag alltid har med mig blivit helt urladdad skulle jag helt enkelt dra ett SMS till min potentiella kärlek och be henne komma lite senare, och på så vis köpa mig lite tid att springa in på stationstoaletten när jag kommer fram och fixa till allt innan hon anländer.

Alternativ 1 skulle det bli åtminstone. Även om jag starkt misstänker att busschauffören normalt hellre släpper av en passagerare än låter denne bajsa i bussen. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag skiter i att träffa personen istället?


   
SvaraCitera

AlphaMale:

2.

varför skulle man inte? de är kul o vara sjuk i huvet.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Jag är Kille och väljer alt. 2 (Du röstade på detta alternativ)

[cool]

btw, ofta det är omöjligt att hålla sig i 15 minuter från att man börjar känna sig nödig liksom[zzz]


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Jag är Tjej och väljer alt. 1 (Du röstade på detta alternativ)

men egentligen inget av dum, duh


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Jag är Kille och väljer alt. 1 (Du röstade på detta alternativ)

Man kan ju hålla sig och skita utomhus när man går av, :C.


   
SvaraCitera
smisk

Att vara bajsnödig är inte riktigt lika jobbigt som att vara kissnödig, och det går att hålla sig lättare. så jag skulle hoppas på det bästa, helt enkelt.


   
SvaraCitera

Vet inte.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera