Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du hälst vilja se hoss din partner(utseande samt personlighet, intressen och ägodelar)


lok501
Ämnesstartare

Detta är något som jag funderat på den senaste tiden då jag försöker förstå mig på mina kännslor och drömmar kring att ha en partner och då var detta något som jag delvis kan förklara.

Så, vad frågar jag efter? Jo, jag frågar efter en beskrivning om hur din ideala partner är. Du behöver inte vara extremt exakt eller veta exakt vad du gillar, men gärna allmän information som kan vara kul för andra att veta eller bara om du vill skriva av dig något.

Jag kan ju då börja med att beskriva det lilla jag vet om mina egna preferenser och drömmar kring en eventuel partner.

Vi kan ju då börja med att jag är straight och vill då ha en flickvän, fast det tror jag inte är något nytt. Då jag är lite naïv I mina drömmar så vill jag ju då hälst träffa någon som inte kommer bråka med mig, vara jobbig eller tröttna på mig då jag vill ha en person att dela mitt liv med. Detta inebär perfektion via imperfektion, någon som är perfekt igenom att inte vara perfekt. Men för att inte gå in på det så kommer lite tankar rent allmännt om hur denna person skulle vara.

I utseande är jag gamska öppen, alla ser olika bra ut på orlika sätt, och hälst vill jag ha någon som jag alltid kommer finna lika vacker som söt. Detta skulle kunna inebära långt orangt, mörkblont eller mellan brunt hår med klara, "djupa", blåa eller gröna ögon. En relativt smal men "feminin" kropp med passande proportioner och relativt god symetri. En klädstil som är lika feminin och vacker som maskulin och casual. Jag är inget större fan utav det som idag är mainstream och drar mig mer till tjejer med en mer killig/nördig stil, men detta är på rätt person.

personligheten är jag lika vag och petig som alla män; trevlig, intressant, lagom smart, god humor och omtänksam. Jag drar mig ifrån radikala eller ensidiga mäniskor så som tex pluggnördar, gemene tonnåring och nördar, generelt. Balans där är viktigt.

Intrssen och hobbies är lika osanolika hoss den moderne tonnårstjejen som det är att vinna på lotto. Att en tjej älskar sci-fi, anime, romantiska serier, min udda rock musik smak(FOB, Paramore, gorillaz, mumford and sons) och vapen är knappast vanligt bland tjejer. Desutom så skulle jag även gilla om denna teoretiska person skulle gilla spel och airsoft, samt gilla star wars och cosplay så mycket så att de skulle spendera 3-4000kr på vad som igäntligen är en ficklampa utan att tycka att det är en dålig investering då de vill ha den för en dräkt de skulle vilja ha flera år frammåt, är inte häller specielt sanolikt.

Så, det är typ det jag kan formulera någurlunda. Och ja, när man hör mig så är det kanske inte skummt att jag är singel, och kommer vara det I flera år till, men när man väll tänker vad man faktiskt drömmer om så är jag antagligen inte skummare än gemene man. Kalla mig en loser om du vill, men jag är I alla fall ärlig.

Vad tror du dock? Vad vill du ha I en partner? Vad är dina värderingar och drömmar? Detta bör vara fördomsfritt då detta är personliga drömmar och har inget att göra med någon annans åsikt att göra, så var snäll och respektera allt som inte är pk eller brytter normer/dina åsikter.

Tl;Dr :
Jag är nörd. hur är din dröm kille/tjej? Var trevlig och kritisera inte varandra.


   
Citera

Ägodelar är nästan helt irrelevant. 

Utseende är svårt att säga exakt vad jag letar efter. Det handlar om helheten. 

I personlighetsväg vill jag ha gemensamma intressen (behöver ju självklart inte vara till 100%, men så man kan umgås), närhet och en del saker som är svåra att få ner som ord. 

Sen finns det en rad olika saker som kan påverka som man kanske inte alltid tänker på, vilket gör det så svårt att försöka måla upp en drömpartner. 


   
SvaraCitera

Hon måste vilja cykla med ögonbindel lyssnandes på rammstein


   
SvaraCitera

Jag skulle vilja säga att jag måste dela humor med personen för att det över huvud taget ska funka. Personen kan inte vara lättkränkt får då blir det ett hejdå direk. Gärna att mänskan förstår ironi då det är så jag pratar till 60 % av tiden. 

Gärna inte heeelt olika politisk åsikt från mig. Spelar igentligen ingen roll men vill gärna dela värdsbild :3

Jag attraheras till både tjejer och killar. Vet inte hur personen "ska" se ut då jag attraheras av olika drag hos olika personer. Gillar allt kan man nästan säga. Gillar t.ex blå ögon, bruna ögon osv... men kanske inte en kompination av något med något annat om ni fattar vad jag menar?

och något jag faktiskt inte hittat hos någon mänska jag träffat (ta inte illa upp för er jag känner osv) att man är väldigt spontan. Att man kan samma kväll vid 7 säga, aaa vill du ses om 40 minuter och sedan göra det. Eller att man bara hänger i någon / några timmar utan att planera 8 dagar innan att nu ska vi ses osv... det skulle vara rena drömmen. Jo har hittat en person som gör så. Min syrra haha x) 

Inser nu att jag har beskrivit den perfekta kompisen x) men i ett förhållande ska man väl sträva efter att vara varandras bästavänner antar jag. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Punda:
Hon måste vilja cykla med ögonbindel lyssnandes på rammstein

Mycket glad


   
SvaraCitera

Ägodelar? Arv och sånt? fyfan


   
SvaraCitera

jag behöver en ambitionslös nolifer som aldrig blir rastlös eller vill göra sociala grejer, den måste även vara sjukt empatisk för jag är sjuk i huvet. 


   
SvaraCitera

söt, snäll, lagom apolitisk och oambitiös, insiktsfull, tålmodig, öppen och lugn. sen att hon tycker om mig, annars går det ju inte.


   
SvaraCitera

Glad, rolig, någorlunda vettiga åsikter om saker å ting, någorlunda lugn, Utseendet är för mig inte särskilt viktigt. Om jag är kär i henne så är hon troligen den finaste som finns enligt mig iallafall!!!


   
SvaraCitera

Någon som är lite lätt mentalt obalanserad, inte så att den tror att ödlemänniskorna styr världen eller lyssnar på Nickelback eller så utan mer måttligt, som mig själv ungefär


   
SvaraCitera

Om det är fysiskt så ett huvud kortare än mig. Lite fett på bena och lagom stora bröst.

Men personligt så får hon gärna vara lika nördig som ja. Inte vara rädd för att ta för sig och veta lite lagom vad hon vill. Inte bli triggered lätt. Optimistisk, omtänksam och sneel.


   
SvaraCitera
Kudhos

Ambitiös och bryr sig inte om politik och speciellt inte på sociala medier. 

Hellre introvert än extrovert.


   
SvaraCitera
penja

Kudhos:
Ambitiös och bryr sig inte om politik och speciellt inte på sociala medier. 

Hellre introvert än extrovert.

Varför ska hen inte bry sig om politik? Och varför tycker du extrovert är någonting dåligt? 


   
SvaraCitera
time
 time

penja: Och varför tycker du extrovert är någonting dåligt?

Det sa han väl inte! 


   
SvaraCitera
penja

time:

Det sa han väl inte! 

Ok, nä, det sa han inte.. Omformulerar: varför hellre introvert än extrovert? 
Blev för upprörd över att man inte vill att ens partner ska bry sig om politik. Pga kan ej fatta det!! Kan inte fatta att man själv inte vill bry sig heller!


   
SvaraCitera