Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle du vilja förbättrades på din skola/arbetsplats?


Ämnesstartare

Vi alla har gått i skolan, och vissa av oss har även ett jobb. Alltför ofta är skolan eller ens arbete inte så bra som det skulle kunna vara, och ibland kan det vara svårt att sätta fingret på vad det är som gör det mindre bra. Eller så har man helt enkelt inte riktigt reflekterat kring hur man känner inför saken. Oavsett, tror jag det skulle vara bra om man tog sig tid att fundera på vad som skulle kunna fungera bättre. Vet man vad problemet är kan man lättare göra något åt det och skapa en (ännu) trevligare skola och/eller arbetssituation!

Nå, vad tycker ni skulle kunna förbättras?


   
Citera
Ämnesstartare

Att människor i min ålder inte var sådana blockmongon och faktiskt ansträngde sig vid skolarbete och ville lära sig saker istället för att åka räkmacka på andra elevers arbeten (speciellt vid grupparbeten)... Skulle hellre se individuellt arbete för de som känner sig nedtryckta och pressade av skol"kamrater" som utnyttjar en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill inte studera i symbios med as [no-no]


   
SvaraCitera

Att vår pissiga jävla kodbas skulle spontanantända, så man kan skriva om skiten från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Att vår pissiga jävla kodbas skulle spontanantända, så man kan skriva om skiten från början.

Det här är inget man kan framföra till eventuellt ledning för åtgärder?


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Det här är inget man kan framföra till eventuellt ledning för åtgärder?

Nej, eftersom total omskrivning av ett mjukvaruprojekt är ungefär lika gångbart som att riva hela skiten och börja om från början när man färdigställt 75% av en skyskrapa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Nej, eftersom total omskrivning av ett mjukvaruprojekt är ungefär lika gångbart som att riva hela skiten och börja om från början när man färdigställt 75% av en skyskrapa.

Då får du leva med det. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni får jättegärna skicka ett mejl till kim@ungdomar.se och säga åt henne att sluta slänga papper i skräpkorgen under mitt skrivbord. Papper slängs i pappersinsamlingen vid skrivaren!


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

Bättre lärare.
Ta tillbaka gamla systemet.


   
SvaraCitera