Aviseringar
Rensa alla

vad skulle ni gjort?


Ämnesstartare

Detta är faktiskt sjukt....konstigt. 

Jag har haft en killkompis, som har stått mig jättenära. Vi har känt varandra i sju år nu, träffats jätteofta. Han är den enda killen jag verkligen kunnat berätta allt för, och jag har aldrig haft så kul ihop med någon som med honom. Sen får ungefär 1,5 år sedan skaffade han flickvän, och jag var jätteglada för deras skull. Allt var i stort sett som vanligt. Men för ungefär ett halvår sedan började hon behandla honom dåligt och jag fanns alltid där för honom. En dag bråkade de jättemycket och då smsade vi, plötsligt skrev han SNUSKIGA sms till mig, och bad mig sova hos honom. Jag blev lite upprörd och bad honom sluta pga han har flickvän, som han bör va lojal till. Sa dock att jag alltid finns för honom och älskar honom SOM KOMPIS. 
Dagen efter får jag ett långt, förbannat meddelande på fb från hans flickvän, det står att jag är äcklig, efterbliven och ska låta **** vara, hon kallar mig också "lilla gumman" och "patetisk". Jag har INTE gjort ett skit alltså, det är bara HAN som va äcklig, men han hade förstått tagit bort SINA sms. Hon blev upprörd över att jag skrivit att jag älskar honom som kompis. Han ringde mig, och fick mig att INTE säga något till henne om HANS sms utan låta henne hata mig för ingenting. (hon och jag går på samma skola också...)
Sedan dess har jag ändå alltid funnits för honom och varit vän med honom på HANS villkor, eftersom vi INTE får träffas osv för hans flickvän, vilket är ganska patetiskt, men jag ville ha kvar honom som vän.
I förgår skrev han från ingenstans ett långt sms om att vi ALDRIG mer kommer kunna vara vänner för att hans flickvän hatar mig och att han skulle VARNA mig med detta meddelandet (?!). Jag fick INTE svara på meddelandet, jag fick INTE höra av mig till honom. Sen sa han upp våran vänskap? Bara sådär? Hon har honom runt hennes finger. Nu har han tagit bort mitt nummer,raderat mig från facebook, twitter och instagram. Och jag är så jävla ledsen. Har försökt att inte tänka på det för att han inte är värd det. Men jag känner mig jätteledsen och vet inte hur jag ska göra. Men nu fattar jag ju att han kanske utnyttjat mig och snackat med mig när han behöver hjälp.  Hur hade ni gjort? är 18 år, han 20 om det skulle ändra lite på saken. Känns helt sjukt att min BÄSTA vän väljer bort mig bara sådär, utan en anledning egentligen, utav ren feghet 


   
Citera

låter som en galningFörvånad


   
SvaraCitera
shelly

Skeptisk…fyfan vilken idiot, dissar sin närmsta vän för en tjejs skull pffft, det hade jag aldrig accepterat. Jag hade aldrig skyddat honom när han beter sig illa, det där är ingen vän att ha! Jag tycker du ska försöka gå vidare i ditt liv istället och skit i han och hans idiot brud, finns bättre vänner där ute. 


   
SvaraCitera
mynona

han var inte mycket till vän. odugliga svikare. jag säger som shelly här ovan: 

shelly:
Skeptisk…fyfan vilken idiot, dissar sin närmsta vän för en tjejs skull pffft, det hade jag aldrig accepterat. Jag hade aldrig skyddat honom när han beter sig illa, det där är ingen vän att ha! Jag tycker du ska försöka gå vidare i ditt liv istället och skit i han och hans idiot brud, finns bättre vänner där ute. 

+1 


   
SvaraCitera

Vilket rumphål, sådär gör man inte mot vänner. Men då vet du det, han är inte mycket att ha.


   
SvaraCitera

hade inte blivit överraskad


   
SvaraCitera
reben

hon låter som jag =)

vad är d ens du vill ha hjälp med han verkar ju inte va så kul vän o är bara destruktiv relation. håll på din självrespekt d bäst i längden säger dom


   
SvaraCitera

Du är grym o han utnyttjade det som den äckliga människa han är. Han är inte värd marken han går på. Glöm han

 


   
SvaraCitera
time
 time

Jag var helt övertygad om att du skulle skriva att ni var i högstadieåldern - tycker man borde ha växt ur såna här fasoner efter 16? Nu menar jag inte dig, utan han och flickvännen. Vilka ärkedouchebags! Jag förstår att det känns jättejobbigt, men du har inte gjort något fel här. Tvärtom så har du varit bussig och ställt upp mer än vad den snubben verkar förtjäna. 

Det där förhållandet kommer inte hålla länge, det gör aldrig relationer där en eller båda partners har ett behov av att kontrollera den andra. När det väl tar slut lär han väl krypa till korset och be om ursäkt, men handen på hjärtat, är det här en människa du vill vara i närheten av? 


Ibland brukar man ju säga att man ska bedöma en människas karaktär inte efter hur hen beter sig när allt är på topp utan efter hur hen hanterar jobbiga situationer. I just det här fallet är jag benägen att hålla med. 


   
SvaraCitera

Känner typ, att flickvännen i fråga kanske får höra helt andra historier om ts av sin pojkvän, han kanske skyller på henne, vänder och vrider på saker och ting för att få ts att verka vara boven i dramat. Sen agerar ju inte flickvännen rätt när hon har en taskig attityd och liknande, men har själv varit i liknande sits som flickvännen (Där jag verkligen hatat min partners vänner pga jag bara fått höra min partners historier) och det är ibland svårt när känslor och kärlek är inblandat.

Själv hade jag bara backat bakåt, låter inte som en genuin vänskap.


   
SvaraCitera

alltså.. du måste ju skicka en skärmdump till henne på alla sms han skickat till dig. när hon inser vilket svin han är så dumpar hon honom och då kan han heller inte gå tillbaka till dig. karma is a fucking bitch. 


   
SvaraCitera