Aviseringar
Rensa alla

Vad skulle ni välja


Ämnesstartare

Har ett riktigt töntigt problem men vad skulle nu välja och varför.

Alternativ 1 är detta ställe:  http://www.southafricavolunteerexperiences.org.za/wildlife-sanctuary/
featured7.jpg

Alternativ 2 är detta ställe:  http://www.southafricavolunteerexperiences.org.za/big-cat-bloemfontein/
IMG_2047.jpg

Jag kommer antagligen välja själv i slutändan men kul att få lite  hjälp på traven. Ska fortfarande åka tillbaka till det där stället jag var på i vintras i Namibia men tänkte passa på att åka till Sydafrika också i två veckor.


   
Citera
Ämnesstartare

Fingerprints: olontära med lejon-,leopard-, gepard-, ökenlobebisar mer nära inpå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs gärna länkarna och tänk på etiska dilemman och djurens bästa! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Läs gärna länkarna och tänk på etiska dilemman och djurens bästa! 

Fingerprints: Volontära med elefanter, tigrar och lejon mer distanserat

Vid närmare eftertanke. För djuren kanske det känns tryggare, när de ändå är rätt vana vid människors närhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Vid närmare eftertanke. För djuren kanske det känns tryggare, när de ändå är rätt vana vid människors närhet.

Kan tänka mig att varför man spenderar tid med bebisarna trots att de ska släppas ut är för att de inte har en mamma att få närkontakt,  aktivering och mat från. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åååå svårt vaaaal, hade nog valt 1 ndå pga elefanterna Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

<3 8039996-the-kid-the-elephant-calf-with-m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
åååå svårt vaaaal, hade nog valt 1 ndå pga elefanterna Rodnar

Jaaa elefanterna lockar men kommer åka till Afrika fler gånger så kanske hinner med det någon annan gång.  Tror bebisarna lockar mer just  nu.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Volontära med lejon-,leopard-, gepard-, ökenlobebisar mer nära inpå

Lätt fyfan va göllig bild asså 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Volontära med lejon-,leopard-, gepard-, ökenlobebisar mer nära inpå

blir ju liksom lite sådär om det är bra för djuren och sånt men tror på att det volentärarbete som utförs görs på så bra sätt som möjligt för djuren. Hade lätt åkt och kollat på elefanter och sådant också, men du skrev att du antagligen hinner med att åka till Afrika också någon gång i framtiden, förhoppningsvis är livet långt <3


   
SvaraCitera
Kudhos

bebiiisarna! 

Elefanterna är fina men det är svårt att tacka nej till de små bebisarna. Och närkontakten är så svårt att slå. Du blir en del av djurens uppväxt och om du återvänder så kan du spela in en sån berörande "reunion" film. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

blir ju liksom lite sådär om det är bra för djuren och sånt men tror på att det volentärarbete som utförs görs på så bra sätt som möjligt för djuren. Hade lätt åkt och kollat på elefanter och sådant också, men du skrev att du antagligen hinner med att åka till Afrika också någon gång i framtiden, förhoppningsvis är livet långt <3

Jag skickade ett kritiskt mail angående för mkt hantering av bebisar och fick en bra förklaring.  Just på den platsen är de väldigt öppna med att volontärer kommer med förslag i projekten osv och mycket handlar ju  om att förbereda mat,  städa,  bygga och  fixa i inhängnaderna.  Så det känns som att man verkligen kan göra skillnad 🙂 
Har bestämt mig för  att spara elefanter till ett senare tillfälle,  har jag tur kanske jag stöter på någon  under mina 12 veckor i Namibia 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Lätt fyfan va göllig bild asså 

IMG_2100.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

IMG_2100.jpg

asså det där är bara för gulligt Rodnar


   
SvaraCitera