Aviseringar
Rensa alla

Vad spelar ni för instrument?


Ämnesstartare

Vad spelar ni för instrument? Vilka instrument vill ni lära er spela?

Jag har spelat piano sedan jag var fem, även lärt ut till småglin. Skulle jättegärna vilja lära mig spela gitarr, och har försökt ett par gånger men det gör så fruktansvärt ont. Aldrig fått in tekniken riktigt.


   
Citera
Ämnesstartare

inget. har inte föräldrarna till det. kan nog spela entonig triangel.


   
SvaraCitera

jag vill lära mig melodica och xylofon. himla fina instrument som ger ifrån sig himla fina ljud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelade piano för typ tusen år sedan, men har tyvärr glömt hur man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan ha en pianolektion någon gång. Har alltid velat kunna spela piano. Är i princip den enda kusinen som inte kunnat spela långa klassiska stycken sedan dagisålder. Gick på musikskola ett tag som liten men då vi inte hade något piano hemma och för att det var direkt efter skolan och jag då var utsvulten gick det inte sådär jättebra. Spelade tillsammans med en jätteduktig tjej som inte gjorde annat än att klinka på sitt piano hemma, så hon låg hästlängder före mig. [sad]
Gitarr vore också kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska lära mig spela banjo.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillaBob:

Spelade piano för typ tusen år sedan, men har tyvärr glömt hur man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar dessa rätt bra:

Gitarr
Synt
Bas
Ukulele
Balalajka
Banjo
Melodika

Spelar dessa på någon grundläggande nivå:

Munspel
Tvärflöjt
Cello

Vill lära mig spela:

Typ allt. Är väl mest sugen på theremin just nu.


   
SvaraCitera

Kan spela en del enklare saker på synth. Skulle gärna vilja kunna mer men musikteori är så tråkigt, just det gura skulle vara roligt att kunna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill ej, klarar mig fint på VSTis och VST-effekter. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musikteori är faktiskt jävligt tråkigt. Därför man ska plåga sina barn med det när de är för små för att ha ett val, och sen kommer det bara sitta. [cool] Så vare med mig. Är faktiskt jävligt glad att jag lärde mig det nu i efterhand, men DÅ avskydde jag det. Och hade säkert avskytt det om jag försökte lära mig nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Musikteori är roligt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försökte lära mig spela elgitarr förut.


   
SvaraCitera

S3ON:

Vill ej, klarar mig fint på VSTis och VST-effekter.

Hur får du till levande melodier utan ett MIDI-klaviatur? Kom inte dragandes med att klicka ut noter med musen är tillräckligt, sådant låter bara stelt och digitalt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Kom inte dragandes med att klicka ut noter med musen är tillräckligt, sådant låter bara stelt och digitalt.

Tycker om digitalt! [smile] Det är här VST-effekterna kommer väl till hands, utan dem låter det ganska stelt, ja. [sad]


   
SvaraCitera