Aviseringar
Rensa alla

Vad svarar man?


Ämnesstartare

se till att hn slutar vilja umgås


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:Har sagt att jag är upptagen, inte har tid, att vi kan ses ngn annan gång osv.

är ju fan aselakt, om någon är intresserad av att träffa dig o du ger massa jävla halvmesyrer till svar kanske någon godtrogen snäll jävel tror att du faktiskt är en ärlig jävla människa o inte läser in mer i det. 

Säg bara som det är, är la förfan det mänskligaste jävla sättet. Är fegt o elakt att hålla på sådär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: är ju fan aselakt, om någon är intresserad av att träffa dig o du ger massa jävla halvmesyrer till svar kanske någon godtrogen snäll jävel tror att du faktiskt är en ärlig jävla människa o inte läser in mer i det.

är ärlig, är upptagen. har inte ens tid att ta hand om mig sj. har inte ljugit
är ärlig som person, kan knappt ljuga..

Fkpaw: Säg bara som det är, är la förfan det mänskligaste jävla sättet. Är fegt o elakt att hålla på sådär.

respektlöst att fråga 109231 gånger
så om man ska välja är det deras "fel"

tevepro:

det är ju för att du inte är ärlig. skyll dig själv.

läs ovan

lax:
kör denna "alltså, jag ska vara ärlig med dig. som du märkt kanske jag inte varit så tillgänglig men det är lite så jag är. jag är inte en sån person som gillar att hänga med andra människor så ofta, typ alltid haft det så. trivs bäst själv. ta inte illa upp, men jag trivs bäst ensam." 

typ en historia om hur du måste reservera tid för tt vara ensam.

du kanske ljuger då, kanske inte. men vad ska motargumentet vara? 

asså grejen är att jag sagt så... folk ve t att jag är sådan också... har alltid ngt att göra osv.
& sa det han ba "nu vet jag att det stämmer att du är en upptagen tjej" svarade "ja, du ser, jag ljuger ju inte för dig"

men han kmr fråga igen... han är inte den första som håller på såhär

antar att man får hålla på tills det ebbar ut i sanden. finns ng ingen strategi som fungerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle jag skrivit att jag vill träffa en kille om dissar mig skulle jag anses vara stalker, borderlinehora osv

please, hur orkar man? finns en del som skrivit så till mig förut, på forumet. om ngn av er/de läser: jag kan vara påflugen men bara mt dem jag haft historia med. är inte störd i huvud1 som vissa andra verkar vara

läskigt med människor man ej känner som inte kan ta ett Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var ärlig. Även om du är upptagen så skriver du ju att du inte känner ngn vilja att ses. Uppenbarligen fattar hen inte utan måste få höra i klartext att du inte vill. Du bestämmer själv vem du ska ha kontakt med och hen har ingen rättighet till dig övht. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Var ärlig. Även om du är upptagen så skriver du ju att du inte känner ngn vilja att ses. Uppenbarligen fattar hen inte utan måste få höra i klartext att du inte vill. Du bestämmer själv vem du ska ha kontakt med och hen har ingen rättighet till dig övht.

Jag har sagt det till hnm
sa det till hnm när vi sågs sist, sa "asså skulle gärna vilja lära känna dig men jag är ganska kräsen och väldigt upptagen. du kan fråga de i min klass också (han känner dem), jag träffar knappt dem"
mår ej så bra den här perioden och stör mig at jag hela tiden måste ksylla på att jag faktiskt gillar ensamheten också... hela grejen handlar ju oma tt jag jst nu behöver vara ensam men det är personlig info & ingen ska säga åt mig att berätta det om ja ginte känner för det (menar ej dig)

Jag kan bara inte ses, det ska räcka med att säga så & den som frågat ska inte fråga 2 ggr till på raken... då är det den det är fel på & inte mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle vara ärlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Jag har sagt det till hnm
sa det till hnm när vi sågs sist, sa "asså skulle gärna vilja lära känna dig men jag är ganska kräsen och väldigt upptagen. du kan fråga de i min klass också (han känner dem), jag träffar knappt dem"
mår ej så bra den här perioden och stör mig at jag hela tiden måste ksylla på att jag faktiskt gillar ensamheten också... hela grejen handlar ju oma tt jag jst nu behöver vara ensam men det är personlig info & ingen ska säga åt mig att berätta det om ja ginte känner för det.

Jag kan bara inte ses, det ska räcka med att säga så & det som frågat ska inte fråga 2 ggr till på raken... då är det den det är fel på & inte mig.

"jag skulle gärna vilja lära känna dig men jag är upptagen" är ju ej att säga att du ej vill ses utan att säga att du vill ses snart. man tror att folk ska ha koll på sociala koder och respektera dem men så är det ju inte för alla. var tydlig. du är sedan verkligen inte skyldig honom någon förklaring på varför du inte vill ses.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: "jag skulle gärna vilja lära känna dig men jag är upptagen" är ju ej att säga att du ej vill ses utan att säga att du vill ses snart.

Men sa att jag var kräsen & har flera ggr sagt till hnm att jag inte är tillgänlig. sedan vrf jag är upptagen lr ej tillgänlig vet ju inte han, det kan vara pga. ointresse & sp länge jag är ointresserad så kmr jag vara upptagen... fattar inte grejen, det är väl sjklart att det kan vara så?

isola: man tror att folk ska ha koll på sociala koder och respektera dem men så är det ju inte för alla. var tydlig. du är sedan verkligen inte skyldig honom någon förklaring på varför du inte vill ses.

Ne, precis & han har ju heller inte frågat vrf... jag har hela tiden sagt att jag är stressad bar amen då blir han typ arg och sur... En kille blockade mig tom. för att jag inte ville ses... fast hans krev en lång text innan men ändå... sjukt.

Jag är mest bitter för att jag sj blivit avvisad - utan att ens varit påflugen - på väldigt äckliga (känslokalla, hemska) vis & jag får inte ens säga att jag är upptagen till en kille som faktiskt inte respekterar att jag behöver fokusera på mig & skolan... En kille jag dessutom inte känner.

Vad vet han? jag kanske inte får ses av min pappa lr ngt? & inte vågar säga det... Så himla fult beteende.. & att han, & andra..., ens förväntar sig att jag ska bli sugen på att se hnm efter hur han bemöter mig... snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

är ärlig, är upptagen. har inte ens tid att ta hand om mig sj. har inte ljugit
är ärlig som person, kan knappt ljuga..
respektlöst att fråga 109231 gånger
så om man ska välja är det deras "fel"

med tanke på

hahahlurad:
Om någon hela tiden frågar om du vill ses och du inte vill det, vad säger du då?

Så låter det inte som det.  Då är det väl inte någon som är genuint intresserad av digs fel om du inte kan ge något svar. Du tvungar ju någon att fråga mer om du bara skjuter upp det ist för att vara konkret. 

Att ljuga o svansa runt det är la lika falskt, kan kännas oskyldigare kanske. 

förlåt om jag låter hård, tänker likadant kring mig själv i sånt här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

Men sa att jag var kräsen & har flera ggr sagt till hnm att jag inte är tillgänlig. sedan vrf jag är upptagen lr ej tillgänlig vet ju inte han, det kan vara pga. ointresse & sp länge jag är ointresserad så kmr jag vara upptagen... fattar inte grejen, det är väl sjklart att det kan vara så?

Ne, precis & han har ju heller inte frågat vrf... jag har hela tiden sagt att jag är stressad bar amen då blir han typ arg och sur... En kille blockade mig tom. för att jag inte ville ses... fast hans krev en lång text innan men ändå... sjukt.

Jag är mest bitter för att jag sj blivit avvisad - utan att ens varit påflugen - på väldigt äckliga (känslokalla, hemska) vis & jag får inte ens säga att jag är upptagen till en kille som faktiskt inte respekterar att jag behöver fokusera på mig & skolan... En kille jag dessutom inte känner.

Vad vet han? jag kanske inte får ses av min pappa lr ngt? & inte vågar säga det... Så himla fult beteende.. & att han, & andra..., ens förväntar sig att jag ska bli sugen på att se hnm efter hur han bemöter mig... snälla.

Han ser det antagligen som att du vill ses när du inte är så upptagen, då du ju faktiskt sagt att du gärna vill lära känna honom, så då kollar han hela tiden om du nu slutat vara upptagen. Säg att du inte har lust att ses eller att lära känna honom. Ni bor ju grannar så att säga hej och småprata någon gång är väl inte uteslutet men att du inte vill mer. Antingen har han svårigheter att förstå dolda budskap eller så skiter han bara i vad du säger då han tycker att hans vilja är viktigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Så låter det inte som det.

Tycker du ska ta lika mkt hänsyn till allt annat jag skrev
vi diskuterar ju ändå & då bör man bedöma hela diskussionen

isola: då du ju faktiskt sagt att du gärna vill lära känna honom

Icke!aldrig sagt lr visat hnm det. Behandlar alla lika, säger samma sak till varje person osv. för det är sanningen.

isola: Antingen har han svårigheter att förstå dolda budskap eller så skiter han bara i vad du säger då han tycker att hans vilja är viktigare.

Ja, han skiter i det... Har sett andra tecken på det. han skulle först visa mig vilken dörr som var hans sedan tog han fram nycklarna, fastän jag sagt till hnm ett par min innan att jag var supertrött & inte hade sovit å 24h
Gick hem till hnm ändå men tog ej av mig ytterkläderna lr ngt & sedan sa han "vi drar till affären" för vi skulle båda köpa ngt så han ba vrf inte göra det på en gång... Asså, det var så djävla jobbigt

isola: Säg att du inte har lust att ses eller att lära känna honom.

Men jag har inget emot att lära känna hnm.. förstår inte vrf jag skulle gå hem till hnm & småprata istället för att städa eller laga mat? Är inte beroende av att vara social varje sekund dygnet

vi kan snacka efter att vi varit på ngn fest lr ngt. han föreslog ju det en gång men var med ngn annan då så kunde inte. Men kmr fler ggr liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Att ljuga o svansa runt det är la lika falskt, kan kännas oskyldigare kanske.

men har jag gjrt det lr? har inte gjort det så sluta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahlurad:

tycker bara d skapar ett problem som inte finns.

Vill du inte träffa honom? säg det
Vill du träffa han fast du är upptagen? boka in det nån gång du vet att du är ledig

Det är liksom ingenting som blir någonting mer om du inte gör det till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Vill du inte träffa honom? säg det

Asså hela grejen handlar om att jag inte kan
vrf bryr man sig om jag vill lr inte? bekräftelsebehov? Jag kan inte just nu, jag säger till när jag kan för du har öppnat dörren för det... 

Om jag frågar om du vill ses & du säger "nj kan inte" så vet du ändå att du kan fråga mig sen, eftersom jag gjort det en gång... Jag ill träffa dig & har sagt det till dig så när du kan & om du då vill, hör av dig

Har sj varit med om folk som ljugit för mig... mitt ex sa att han "inte kan just nu" och han flyttade 12h mot norr dagen efter. utan att säga ngt till mig. Så jo, jag vet hur idiotisk man är om man ljuger. men jag ljuger ej. har bara prioriteringar & det är min ensak vem/vad jag prioriterar först. Säger jag att jag inte vill träffa hnm pga. hnm så kmr jag förmodligen aldrig få chansen att umgås med hnm. Handlar om att annat är före vissa på min lista.

orka göra det så svårt & pressa folk. asså hela grejen handlar också om att han inte känner mig... Gäller inte bara hnm, det är flera flera st som hållit på såhär. tror det här händer andra också, ofta


   
SvaraCitera