Aviseringar
Rensa alla

Vad tänker ni om Blondinbellas nya Preventivapp - naturalcycles, känns sjukt osäkert?


Ämnesstartare

Jag förföljs av reklam för preventivmedlet naturalcycles. Man mäter sin temperatur och får veta när man kan bli eller inte kan bli gravid, alltså när man får eller inte får ha oskyddat. Läkare och barnmorskor flaggar för att detta inte är testat... Jag hade inte vågat, vad tänker ni? 

http://breakit.se/artikel/563/unga-varnas-for-preventiv-appar-natural-cycles-avfardar-kritiken


   
Citera

Riskerna är för stora enligt mig. Ägglossningens tidpunkt kan alltid oväntat ändras, trots tidigare regelbundenhet


   
SvaraCitera

Men om man inte bryr sig så mycket ifall man blir gravid - ok


   
SvaraCitera
mens
 mens

håller med föregående talare


   
SvaraCitera

det är väl ett bra hjälpmedel för dom som gillar det, som andra appar.

tycker inte att man ska moralisera kring preventivmedel. det ska alltid uppmuntras.


   
SvaraCitera

Är väl sånt där som praktiseras av tokristna barbarer i väst, är lika effektivt som man kan föreställa sig, efterblivet att på allvar påstå att det är ett alternativ till preventivmedel


   
SvaraCitera

Jungman:
Är väl sånt där som praktiseras av tokristna barbarer i väst, är lika effektivt som man kan föreställa sig, efterblivet att på allvar påstå att det är ett alternativ till preventivmedel

har du sett någon riktig forskning på det där? googlade lite och hittade bara något katolskt universitet som hävdade att det är 88 % säkert som preventivmetod.

btw, jag tycker du dömer lite för hårt. alternativen till att hålla koll på fertilitet är ju att antingen fucka upp hormoner eller knulla på låtsas med en plastbit.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: har du sett någon riktig forskning på det där?

googla på "rhytm method"


   
SvaraCitera
reben

hade aldrig vågat använda mig av något sådant. men kanske är bra om man tänker tvärtom om man vill bli med barn kan d ju va bra o se när chanserna e störst så den är ju nog användbar :---)


   
SvaraCitera

Jungman:

googla på "rhytm method"

här från en lite mer neutral källa

"The rhythm method has an average failure rate of 13 to 20%"

undrar vilken failure rate det har att inte tänka på saken alls 😀 antagligen typ så stor chans att bli gravid då? eller har de räknat på nåt annat sätt jag vet inte.

jag gillar det iaf.


   
SvaraCitera

hur kommer det sig att vissa kämpar skitlänge med att få barn, kan de inte knulla eller


   
SvaraCitera
mynona

Det är den preventivmedelsmetod som katolikerna alltid har rekomenderat för att de ogillar preventivmedel. 

Det ger inte mig höga tankar om dess effektivitet.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Blondinbella kanske är katolik, så kanske är ett steg till att försöka konvertera folk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha... nej till moralisering. Men hur kan de lova 99% baserat på kroppstemp.... Blondinbella som katolik blir genast mer intressant:)


   
SvaraCitera
b1son

"grattis till faderskapet" som vår no-lärare sa när en snubbe tyckte att säkra perioder var ett bra preventivmedel


   
SvaraCitera