Aviseringar
Rensa alla

Vad tillför queer till HBT ?


Ämnesstartare

Förstår inte ...


   
Citera
mynona

Såvitt jag minns ingick inte q i Jr. HBT:s användarnamn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Queer syftar på generellt "konstig", det vill säga människor som befinner sig någonstans mittemellan könsnormerna, oavsett om det gäller könsuttryck eller sexualitet. Det är definierad frånvaro av definition.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Queer syftar på generellt "konstig", det vill säga människor som befinner sig någonstans mittemellan könsnormerna, oavsett om det gäller könsuttryck eller sexualitet. Det är definierad frånvaro av definition.

Jag tycker Queer är ett absurt koncept, jag förstår inte vad det har med HBT rörelsen att göra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jag tycker Queer är ett absurt koncept, jag förstår inte vad det har med HBT rörelsen att göra. 

HBT(Q) - rörelsen syftar till att främja rättigheter och möjligheter för människor som är sexualitets- och könsuttrycksöverskridande. Känns bekant?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte uttrycket könsuttryck. Låter som om det enda man uttrycker är sitt kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar räknas in i det juridiska begreppet "könsöverskridande identitet". handlar om personer som klär och uttrycker sig på ett sätt som är androgynt eller otypiskt för de könsbundet stereotypa sätten att klä sig på. en känsla av att varken vara feminin eller maskulin utan ha en väldigt odefinierad självbild. det är rätt vanligt faktiskt.

jag känner mig ofta queer. många lesbiska klär sig queer, man kan säga att kilt är queer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:
brukar räknas in i det juridiska begreppet "könsöverskridande identitet". handlar om personer som klär och uttrycker sig på ett sätt som är androgynt eller otypiskt för de könsbundet stereotypa sätten att klä sig på. en känsla av att varken vara feminin eller maskulin utan ha en väldigt odefinierad självbild. det är rätt vanligt faktiskt.

jag känner mig ofta queer. många lesbiska klär sig queer, man kan säga att kilt är queer.

Jo det är fint så, men vad har det med HBT rörelsen att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett q


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jo det är fint så, men vad har det med HBT rörelsen att göra?

Utdrag ur DiskL

5 § I denna lag avses med

  • 1. kön: att någon är kvinna eller man,
  • de är del av samma icke-normativa könstillhörighet genom kläder och uttryck.

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

då är jag queer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minns när jag bara klädde mig i killkläder och svarta tights


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
minns när jag bara klädde mig i killkläder och svarta tights

gulligt Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

gulligt Söt

ja,mdet var det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var tonåring hade jag jämt hängselbyxor hängandes från allt jag hade på mig, smutsiga, trasiga tygskor, hoodies med luvan uppdragen, unisext-shirts med tryck, fluga ibland även slips, keps och såg allmänt blandad ut.


   
SvaraCitera