Aviseringar
Rensa alla

Vad tror kungafamiljen dom gör för Sverige egentligen?


Issen
Ämnesstartare

Inte nog med att skvallerblaskorna kommer bli fyllda med nonsens de närmsta åren om Victorias bröllop... dom har nog tagit lite vatten över huvudet. Vad tror egentligen kungafamiljen dom gör för Sverige... vilka förbaskade förpliktelser och uppgifter? Kosta pengar? Klippa band? Oj oj, det är tunga grejer.

Förutom det, snacka om formellt och tråkigt offentliggörande.

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article4495515.ab


   
Citera

Förmodligen turistattraktion, exotiskt med kungar osv.... Men mer kommer jag inte på.


   
SvaraCitera
Issen
Ämnesstartare

ohYEA_:

Förmodligen turistattraktion, exotiskt med kungar osv.... Men mer kommer jag inte på.

Jaaa... sätt dom i bur så kan man titta på dom och kanske klappa och mata ibland [crazy]


   
SvaraCitera

Issen:

Jaaa... sätt dom i bur så kan man titta på dom och kanske klappa och mata ibland [crazy]

Ja.. typ billigare.


   
SvaraCitera

Det är coolt med en kungfamilj 🙂


   
SvaraCitera

Tråkfaktorn is over 9000!


   
SvaraCitera

Borgarkung och Sveriges största bidragstagare


   
SvaraCitera

Som sagt: är väldigt mycket emot allt vad monarki heter och tycker det är ett hån mot.. ja, allting, att det fortfarande existerar.


   
SvaraCitera

Ansikte ut för Sverige.

Det enda de gör.

Jag skulle göra det för hälften av vad de får om jag fick [rolleyes]


   
SvaraCitera

Det är historiskt viktigt att ha en kung.. Jag tycker personligen det är ganska viktigt med en regent i Sverige, men om släkten bernadotte dör ut så tycker vi ska övergå till något annat styrelseskick.

Förvisso gör de inte mycket mer än att fylla skvallerblaskor med innehåll, samt självklart representera Sverige i många sammanhang.

Till er som är emot monarkin i Sverige, vem ska dela ut Nobelpriset? Statsministern? Utrikesministern?


   
SvaraCitera

PR.


   
SvaraCitera

Irriterande


   
SvaraCitera

Borgeus:

Till er som är emot monarkin i Sverige, vem ska dela ut Nobelpriset? Statsministern? Utrikesministern?

Vad sägs om nobelstiftelsens VD Michael Sohlman, eller deras styrelseordförande Marcus Storch?


   
SvaraCitera

Att ha en kungafamilj visar bara att man tycker att vissa är mer värda än andra.


   
SvaraCitera

Borgeus:

vem ska dela ut Nobelpriset?

Borgeus:

Statsministern

Funkar bra för mig.


   
SvaraCitera