Forumet - Vad tror ni...?

Vad tror ni...?

257 0 23
Tjaa.

Håller på att smådeffar lite (dvs är inte stenhård på vad jag äter, men slutat med allt godis) och motionerar varje dag, mer eller mindre. Håller regelbunder på med styrketräning.

Nu undrar jag hur lång tid tror ni det kommer ta om jag fortsätter i den här takten att gå ner kanske 5 kg eller nåt?^^

Är 191 lång och väger 92.5 morgon.

Och, Är det lönt att testa nån soppdiet eller nutrillet grejjs ifall man vill nå snabbare resultat?

Tack [crazy]

Spana också in:

grejen är att träning är en livsstil, därför tror jag inte på dieter och annat viktnedgångsshit om det inte är för att hålla sig inom ramen av en viktklass eller något annat speciellt mål. Om du nu kör en nutrilletdiet betyder det också att du kommer gå ner.. efter du är klar med dieten måste du hålla samma kaloriintag osv, annars kommer du gå upp igen.
Tja jag är nybörjar på gymmet började förra veckan tränar som följande 3 gånger i veckan skulle se vad ni tyckte om mitt schema :)

Måndag
Axlar Press bakom nacken i Smithmaskin 3x12
Dubbelt hantellyft åt sida 3 x12
Triceps Push down i dragmaskin 3 x12
Pullover triceps press 3 x12
Biceps Kabelcurl 3x12
Dubbel bicepscurl 2 x12
Mage Kramplyft med böjda ben 4x12

Onsdag
Bröst Liggande hantelpress 3 x12
Pec-Dec 3 x12
Rygg Lastdrag med V-handtag 3 x12
Sittande rodd 2 x12
Hyperextension 3 x12
Ben Benspark 4 x12
Hackliftmaskin 3 x12
Lårcurl 4 x12
Vader Stående vadpress 3 x12

Fredag
Axlar Kabeldrag 3 x12
Triceps Push down med rep 3 x12
Biceps Kabelcurl 3 x12
Dubbelt bicepscurl 3 x12
Bröst Liggande hantelpress 3 x12
Rygg Lastdrag med V-handtag 3 x12
Hyperextension 3 x12
Ben Hackliftmaskin 3 x12
Lårcurl 3 x12
Mage Kramplyft med böjda ben 3 x12
Vader Sittande vadpress 3 x12
Alltså den där frågan går itne att svara rakt av på, gör nogranna noteringar över vad du käkar, hur du tränar och hur du sover under en vecka och skapa ny tråd med sammanfattning.

Då kan man svara på den frågan.

Dieter ska du inte hålla på med egentligen (IMO) om du inte har en tränare som assignar dig en.

Att säga att du motionerar varje dag mer eller mindre kan man inte bedöma någonting utifrån =/

sorry mate, starta ny tråd och lägg till info så får du nog många bättre svar [y]
schill:

Och, Är det lönt att testa nån soppdiet eller nutrillet grejjs ifall man vill nå snabbare resultat?


Nä, nutrilett är mer för de som är riktigt överviktiga..

Gå till en kostrådgivare eller en PT...troligen äter du FÖR LITE för att låta din kropp minska i fettvikt.

en tumregel är att höja kolhydratsintaget+protein mer än fett.

Sedan har jag fått sagt av min PT att småjogg på morgonen före frukost (1-1,5h) ger bra resultat (vilket det gör om man orkar gå upp)

så gå till en PT och få ett matschema upplagt--> (Budofitness kan hjälpa dej för övrigt med detta)
kailkail:

Sedan har jag fått sagt av min PT att småjogg på morgonen före frukost (1-1,5h) ger bra resultat (vilket det gör om man orkar gå upp)


Spelar ingen roll om man tränar på morgonen eller dagen.

kailkail:

en tumregel är att höja kolhydratsintaget+protein mer än fett


Att minska kolhydrat intaget och höja proteininstaget fungerar bra.
Finns en hel del bra tips på länken jag posta.
Det som gäller är mera energi ut än in.
LordMurmel:

kailkail: Sedan har jag fått sagt av min PT att småjogg på morgonen före frukost (1-1,5h) ger bra resultat (vilket det gör om man orkar gå upp)

Spelar ingen roll om man tränar på morgonen eller dagen.


klart råder det delade meningar om vad som är korrekt, vissa antyder
att kroppen är tom på morgonen och att det är effektivare att ta en tur på morgonkvisten.
klart bränner du hela dagen och det är klart att du bränner även om du tar slingan på eftermiddagen.

LordMurmel:

kailkail: en tumregel är att höja kolhydratsintaget+protein mer än fett

Att minska kolhydrat intaget och höja proteininstaget fungerar bra.
Finns en hel del bra tips på länken jag posta.
Det som gäller är mera energi ut än in.


om du vill behålla musklerna så har du högt intag av kolisar och protein
eftersom de arbetar tillsammans för att mata musklerna...