Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni att värdet på ett barn är


Kudhos:
Läste det som "vädret på ett barn" och blev helt Tardig

för värdet på ett barn är så jävla  INTE Tardig

😀


   
SvaraCitera

Kronotomi:
På "svarta marknaden", om man har ett överflödigt barn och vill sälja, hur mycket tror ni att man kan få?

Hur tänker Du egentligen? Man borde ju tänka till innan man skaffar barn och visst så blir det ju jobbigt om man har tre barn och vill ha ett till och det blir tvillingar eller ännu jobbigare trillingar, det blir ju mycket jobb och man kommer behöva hjälp med att kunna ta hand om dem men man ska älska sina barn och ta hand om dem och ge dem en god uppfostran osv.

Sälja dem det var det dummaste jag har hört och på svarta marknaden, då gynnar man bara elaka människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: e ba

ja för han var verkligen dödsseriös med tråden


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

ja för han var verkligen dödsseriös med tråden

hmm men tanken är fel men visst är kanske inte Kronotomi seriös med tråden men jag har all rätt i världen att reagera och tycka till men jag förstår fullt ut vad Du menar.

Jag tycker att det är hemskt att man diskuterar det som om det vore seriöst och som att man tyckte det var bra för det är det inte. Visst så kanske man kan ''sälja'' sitt barn till en familj som är villig att ta hand om barnet men isf så är det bästa att lämna barnet på ett barnhem och så får staten sköta det hela och det blir väldigt bra.

Om det var ett skämt ser jag inget som helst roligt med detta och jag tycker ni som skriver här och tramsar kanske borde tänka över detta. Ni kan tramsa om andra saker men detta är banne mig inte kul, det är fruktansvärt.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Om det var ett skämt ser jag inget som helst roligt med detta och jag tycker ni som skriver här och tramsar kanske borde tänka över detta. Ni kan tramsa om andra saker men detta är banne mig inte kul, det är fruktansvärt.

Man ska kunna skämta om hemska saker också. 
Det betyder inte att man tycker det är okej att t.ex sälja barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

hmm men tanken är fel men visst är kanske inte Kronotomi seriös med tråden men jag har all rätt i världen att reagera och tycka till men jag förstår fullt ut vad Du menar.

Jag tycker att det är hemskt att man diskuterar det som om det vore seriöst och som att man tyckte det var bra för det är det inte. Visst så kanske man kan ''sälja'' sitt barn till en familj som är villig att ta hand om barnet men isf så är det bästa att lämna barnet på ett barnhem och så får staten sköta det hela och det blir väldigt bra.

Om det var ett skämt ser jag inget som helst roligt med detta och jag tycker ni som skriver här och tramsar kanske borde tänka över detta. Ni kan tramsa om andra saker men detta är banne mig inte kul, det är fruktansvärt.

Dude chilla, det skämtas om allt now dayz 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror nog på vad hen redan kan  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Om det var ett skämt ser jag inget som helst roligt med detta

så lämna eller anmäl om du blir kränkt. det är visst okej att skämta om allt men det behöver per se inte innebära att det är lämpligt. iom att det var ironi eller någon form av satir ser jag inget motiv för att det ska diskuteras

trevlig-snubbe: Ni kan tramsa om andra saker men detta är banne mig inte kul, det är fruktansvärt.

nej det kan vi uppenbarligen inte eftersom du under ett upprepat antal gånger kritiserat övriga trådar som i huvudsak inte hade något mer syfte än att framstå som ironi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: t kan vi uppenbarligen inte eftersom du under ett upprepat antal gånger kritiserat övriga trådar som i huvudsak inte hade något mer syfte än att framstå som ironi

alla kan inte avgöra vad som är ironi och inte


   
SvaraCitera
b1son

asså köpa för att använda som organdonator elr adoptera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vilket land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Glad


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

det är visst okej att skämta om allt men det 

Förvånad           


   
SvaraCitera

Attitydinkontinent:

så lämna eller anmäl om du blir kränkt. det är visst okej att skämta om allt men det behöver per se inte innebära att det är lämpligt. iom att det var ironi eller någon form av satir ser jag inget motiv för att det ska diskuteras

nej det kan vi uppenbarligen inte eftersom du under ett upprepat antal gånger kritiserat övriga trådar som i huvudsak inte hade något mer syfte än att framstå som ironi

Det ska jag absolut göra, jag stannar aldrig på en tråd som jag inte tycker om eller tycker är ointressant.
Det håller jag med om.

Ja och jag tänker inte sluta att kritiksera för det, man borde tänka efter vad som är ok och inte ok men vissa verkar inte bry sig eller ens tänka på efter innan de publicerar eller säger något och att de inte lär sig efteråt. Extrem tråkig ironi är min mening för jag ser inget kul i det alls och det som detta handlar om är hemskt tycker jag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

presidente: Förvånad           

vad:(

trevlig-snubbe: g ab

okidoki


   
SvaraCitera