Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni händer efter döden?


Ämnesstartare

Jag har/har haft dödsångest. Jag fick det förra året och sen dess har jag tänkt på döden varje dag. Men får inte panik över det längre som jag fick förut. Då kunde jag inte äta, sova, eller skratta. Jag mådde bara psykiskt dåligt för att jag tänkte hela tiden på döden. Vad händer när man dör? Kommer jag aldrig mer träffa min familj? Kommer det vara helt svart? Så nu frågar jag er, vad tror ni händer efter döden? Händer det något mer, eller tar det bara slut? Jag älskar att lyssna på andras teorier. 


   
Citera

Förmodligen samma som innan man föddes/var något som levde.

Typ inget alltså. 


   
SvaraCitera

döden pågår i oändlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:
Förmodligen samma som innan man föddes/var något som levde.

Typ inget alltså. 

Men vi vet ju inte vad som hände innan vi föddes heller? Vi vet ju inte om vi levde någon annanstans eller om det bara var ingenting, eftersom att vi inte minns. 


   
SvaraCitera

Gruvann: Förmodligen samma som innan man föddes/var något som levde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:
döden pågår i oändlighet.

Hur menar du då? att man bara kommer vara död, det kommer inte vara någonting, eller vadå? 


   
SvaraCitera

AnonymFR:

Hur menar du då? att man bara kommer vara död, det kommer inte vara någonting, eller vadå? 

man bara dör och det tar aldrig slut


   
SvaraCitera
mynona

Samma sak som före livet.
Man kan lika gärna tänka att det som var då var det verkliga livet.
Man vet inget om det nu. 
Var inte rädd för döden. 
Oavsett om "allt tar slut", eller om det fortsätter på något annat sätt, så kommer inget dåligt att hända. Om allt tar slut vet man inget om nåt och behöver alltså inte vara rädd.  


   
SvaraCitera

man är död. bara att acceptera å skippa önsketänkandet.


   
SvaraCitera

Man kommer till en annan värld full av lycka och frid. 🙂 


   
SvaraCitera

Aronssonjudas:
Man kommer till en annan värld full av lycka och frid. 🙂 

nej


   
SvaraCitera

Jag tänker också mycket om döden fast jag försäker vara en bra människa då kommer jag träda in i paradiset och jag tror på det. När jag utför goda handlingar så mår jag bra och får ingen ångest för döden för då är jag säker på att den barmhärtige Gud kommer ta mig till paradiset. Så länge du inte skadar något kommer döden vara skönt. 🙂 


   
SvaraCitera

Dope det är vad du tror men jag tror annat. 🙂 Och jag accepterar andras teorier fast än jag inte håller med. Behöver inte säga ett nej för det kan klassas som ohövligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dope:

nej

Du vet inte om det bara tar slut eller inte. Men du får tro det om du vill. 


   
SvaraCitera

Aronssonjudas:
Dope det är vad du tror men jag tror annat. 🙂 Och jag accepterar andras teorier fast än jag inte håller med. Behöver inte säga ett nej för det kan klassas som ohövligt.

kan du inte känna nånstans att döden är absolut och att gudgrejen mest är ett sätt att hantera dödsångest?


   
SvaraCitera