Aviseringar
Rensa alla

Vad tror ni händer efter döden?


Ämnesstartare

Blir allt bara svart? Kommer man till himmelen? Blir man pånytt född? Finns det en fortsättning på livet? Blir det ett bättre liv sen?

Vad tror ni händer? Glad


   
Citera
Kudhos

Förhoppningsvis dör man och slipper hänga kvar på den här planeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Förhoppningsvis dör man och slipper hänga kvar på den här planeten.

Ja, jag är lite av samma åsikt. Livet här är skit.


   
SvaraCitera

man bara dör


   
SvaraCitera

Jag hoppas väl någonstans att det händer något men vet inte vad. Vet inte ens vad jag vill ska hända.  


   
SvaraCitera

Det sista ögonblicket blir oändligt utdraget, (eller en oändlig repetition, som känslan man får i ett "sovande" ben, men mentalt applicerat, lite som den existentiella upplevelsen under påverkan av lustgas) eftersom man inte kan uppfatta att man är död, det är poängen med döden liksom


   
SvaraCitera

Tror på Nirvana


   
SvaraCitera

Men hoppas på ngt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Det sista ögonblicket blir oändligt utdraget, (eller en oändlig repetition, som känslan man får i ett "sovande" ben, men mentalt applicerat, lite som den existentiella upplevelsen under påverkan av lustgas) eftersom man inte kan uppfatta att man är död, det är poängen med döden liksom

Detdär hade jag inte hört tidigare! Låter riktigt trevligt.


   
SvaraCitera

Det finns ingenting som talar för att vi har en "själ" så ja... vi dör. Det blir inte ens svart, bara ingenting.


   
SvaraCitera
Draug

Vi går vidare till livet efter detta, det fysiska lämnar vi efter oss i den här dimensionen lr om man ska kalla det den här formen av medvetande.


   
SvaraCitera
mynona

Kroppen dör och förmultnar, det är allt vi i nuläget kan avgöra och bevisa. Vad som händer med psyket vet vi inte och kan inte låtsas att vi vet. Antingen utplånas det med fysiken, eller så separeras det från fysiken och fortsätter i annan form på en annan frekvens; inget av de två alternativen är mer bevisad än de andra, så man får skapa sig sin egen uppfattning utifrån vad som känns och tycks rätt.


   
SvaraCitera

Hoppas verkligen att man inte bara typ ligger still ,kan inte röra sig och ser bara svart, låter sjukt dumt men var rädd för det när jag var mindre.


   
SvaraCitera

mynona: Kroppen dör och förmultnar, det är allt vi i nuläget kan avgöra och bevisa. Vad som händer med psyket vet vi inte och kan inte låtsas att vi vet. Antingen utplånas det med fysiken, eller så separeras det från fysiken och fortsätter i annan form på en annan frekvens; inget av de två alternativen är mer bevisad än de andra, så man får skapa sig sin egen uppfattning utifrån vad som känns och tycks rätt.

Vi vet att psyket hör ihop med en kropp och alstras av vår hjärna. Har du något som helst bevis på ett psyke som existerar utan en kropp eller är det ett önsketänkande?


   
SvaraCitera

Jag tror att hela vår unika själsliga värld existerar enbart så länge kroppen fungerar. När kroppen slutar fungera så slutar även vår själsliga värld att existera. När man dör är det som att somna in och aldrig vakna igen.


   
SvaraCitera