Aviseringar
Rensa alla

vad tror ni omd enna afärrsidee? (ny idee)


Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det är inte olagligt att fota folk utan godkännande. Dock så får man inte sälja bilderna utan bara använda dom privat. [wink]

På många ställen är det olagligt, bl. a skolor och dagis är det olagligt,
samt omklädningsrum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Men hon ska inte sälja. Hon ska "tappa dem" och sen "hittar" hon ett kuvert med pengar [confused]

xD

isola:

På många ställen är det olagligt, bl. a skolor och dagis är det olagligt,
samt omklädningsrum

Nja, offentliga platser är lagliga. Sedan så kan man om man inte har en offentlig plats förbjuda fotografering. Dock så gäller det bara om man befinner sig inne i byggnade, så det är fortfarande lagligt att ta bilder genom fönster utifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nja, offentliga platser är lagliga.

sa jag någonting om offentliga platser?

Ensamvargen:

så det är fortfarande lagligt att ta bilder genom fönster utifrån.

Nja, det är jag inte så säker på, iaf inte om det gäller barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

sa jag någonting om offentliga platser?

Skolor brukar vara offentliga platser? [rolleyes]

isola:

Nja, det är jag inte så säker på, iaf inte om det gäller barn

Varför skulle det vara skillnad på barn och vuxna? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Skolor brukar vara offentliga platser? [rolleyes]

Har du övht satt din fot i en skola de närmsta åren?
Alla ungars vårdnadshavare måste skriva på papper att deras barn får tas bilder på.
Folk som lever med skyddad identitet kan råka riktigt illa ut om någon bild hamnar i fel händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du övht satt din fot i en skola de närmsta åren?
Alla ungars vårdnadshavare måste skriva på papper att deras barn får tas bilder på.
Folk som lever med skyddad identitet kan råka riktigt illa ut om någon bild hamnar i fel händer.

Jag har satt min fot i skolan idag senast. :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag har satt min fot i skolan idag senast. :c

smart svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

smart svar.

Jaha

Det har varit lagligt att ta bilder i min skola ända tills ett par töntar filmade två lärare och lade upp videon på youtube.

Det dom skriver på är väl ifall bilderna på deras barn ska publiceras på internet eller säljas i skolkatalog eller liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det har varit lagligt att ta bilder i min skola ända tills ett par töntar filmade två lärare och lade upp videon på youtube.

Det dom skriver på är väl ifall bilderna på deras barn ska publiceras på internet eller säljas i skolkatalog eller liknande.

Nej, det man skriver på är om deras barn får fotas övht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, det man skriver på är om deras barn får fotas övht.

Vilken lag går det på? Det man skriver på är vad jag vet personuppgiftslagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vilken lag går det på? Det man skriver på är vad jag vet personuppgiftslagen.

Vad lagen heter vet jag inte, och hur det funkar på gymnasienivå har jag ingen större koll på, men när det gäller mindre barn så är det strikta regler om bilder, efternamn etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad lagen heter vet jag inte, och hur det funkar på gymnasienivå har jag ingen större koll på, men när det gäller mindre barn så är det strikta regler om bilder, efternamn etc

Okej..


   
SvaraCitera

Tilda1988:

jag är ju tjej så jag får gå in på damernas på alla ställen. killar kan betala mig kanske 100 kr för ett bra foto på en NAKEN tjej i ett omklädningsrum eller nåt sånt

eller så åker man till Tyskland för där är nästan alla badhus blandat killar å tjejer och man får se alla näck, svårare än så är det inte.... bastuar å allt är delat....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera