Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker det om smink?


Ämnesstartare

Nä, de där bilderna var väl ändå lite väl extrema.

Orkar ej sminka mig. Blir knappast söt av det ändå. Mhm, hejdå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omg första bilden [sad]

Hade säkert varit ganska bra om smink aldrig uppfunnits egentligen, då hade man inte skämts för att synas utan det [rolleyes]

Smink är lite beroendeframkallande så.. nu är det nödvändigt i alla fall för MIG... det har blivit som en fix i skallen.
Men har sett en del söta tjejer ute som sett ut att vara helt osminkade, så för de är det väl inte nödvändigt (:
tycker det kan vara väldigt fint med osminkade tjejer.


   
SvaraCitera

Jag vill helst sminka mig. Ser så slö ut utan. xD Dessutom är ögonbrynspenna nästan ett måste därför att jag har så ljusa ögonbryn. Och då ser det bara dumt ut om dom är ifyllda men resten osminkat. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Färgar ögonfransarna, pallar inte sminka mig utöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är kille och tycker att tjejer som sminkar sig för mycket (40+ minuter) är allt för utseende fixerade och rädda för vad andra ska tycka om henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tcip:

Jag är kille och tycker att tjejer som sminkar sig för mycket (40+ minuter) är allt för utseende fixerade och rädda för vad andra ska tycka om henne.

inte sant [no-no]
en av mina bästa kompisar kan stå och sminka sig i två timmar, grejen är den att det behöver ju inte bli MER för det, det blir bara nogrannare, ser naturligare ut osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

omg. domdär bilderna får ju mig att framstå som en gudinna osminkad [blush]

men ja
smink är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är sur på de som har naturlig skönhet, de behöver inte ens peta på en mascara.

Well, jag använder smink, det är bra att man kan dölja alla hemskheter.


   
SvaraCitera

Nä, använder smink ytterst sällan. Det är jobbigt att inte kunna gnugga sig i ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oftast använder jag bara mascara för att se lite piggare ut, men till fest har jag mer smink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder inte smink. [blush]


   
SvaraCitera

emery:

Omg. Insåg precis vilken tur jag har. Brukar tycka jag är ful utan smink men vafan, jag har jävla tur om man jämför med dom.

Eller hur! Speciellt de två första!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sminkar mig nästan dagligen, främst för att se bättre ut (= bättre självförtroende, eller utstrålning som någon nämnde).
Jag använder eyeliner, maskara och lösögonfransar, och ibland puder.
Det tar ungefär tio minuter för mig att sminka mig varje morgon.
Sen är det kul att kunna variera sitt utseende, med annat smink och andra färger, precis som jag gör när jag färgar håret och klipper olika frisyrer.
Dock kan jag gå på stan och träffa folk osminkad ibland.
Men det är ingen extrem skillnad på hur jag ser ut med och utan smink, som på exempelbilderna. Eftersom jag redan har bra hy, väldigt mörka ögonfransar naturligt, och inte målar i ögonbrynen och sånt, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WIN!

xKiTTiEHx:

men till fest har jag mer smink

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fjeak:

Eller hur! Speciellt de två första!

Mm x) haha^^


   
SvaraCitera