Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du är bra respektive dåligt med UM?


Ämnesstartare

Eftersom UM-administrationen redan är i fullt sjå med att förbättra sidan och göra förändringar, tänkte jag att det är lika bra att ha en sådan här tråd där vi kan ta upp saker vi skulle önska förbättrades och berätta om de saker som vi redan tycker om. På så vis kan ledningen få lite hintar om vad som fungerar och inte, vilket förmodligen är av intresse för dom. Då kanske det är något de kan ta i beaktning inför Nya UM.

I tråden använder vi oss utav konstruktiv kritik, och om det är något man är missnöjd över är det bara bra om man då har idéer på lösningar eller hur man kan göra det bättre, istället för att enbart klaga/vara nedlåtande.

Alright. Dela med er! [y]


   
Citera
mynona

Man kunde gärna få ha en funktion där man (vad heter det, jag tappar bort det nu) men en funktion i inkorgen där man markerar ett meddelande så det blir kvar högst upp och man inte tappar bort det när man är koncentrerad nog att svara [y]

Dold text: (Jag får samtidigt be om ursäkt för sena pm till folk: jag vill helt enkelt kunna fokusera på det när jag skriver och det kräver ingen ansträning alls att slöskriva på forumet)

För övrigt så tycker jag att det är synd att bloggarna ska försvinna. Kanske kan ni överväga att lägga till den funktionen till den nya versionen sedan, även om den nuvarande bloggen försvinner? Att skriva blogg i ett forum, där man lätt kan få läsare som man annars kan umgås virtuellt med, är något helt annat än att skriva på en ensam blogg någonstans ute på nätet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också att det är illa att bloggarna ska tas bort. Kanske kan man ansöka om att få en blogg?? Så blir det inte så mycket utrymme som tas för bloggar som inte skrivs i?? Har aldrig satt mig in i sådant därnt programmerade så det kanske inte alls skulle hjälpa.

Gillar att alla känner alla. Som i en inavlad byhåla. På ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Man kunde gärna få ha en funktion där man (vad heter det, jag tappar bort det nu) men en funktion i inkorgen där man markerar ett meddelande så det blir kvar högst upp och man inte tappar bort det när man är koncentrerad nog att svara

En "Markera som oläst"-funktion kommer att finnas i nya PM-systemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

"

Är det här ett bra eller dåligt initiativ för er del?
Ber om ursäkt på förhand, om det var kontraproduktivt.


   
SvaraCitera
mynona

André Vifot Haas:

En "Markera som oläst"-funktion kommer att finnas i nya PM-systemet.

Utmärkt, det var en bra reform!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Kanske kan ni överväga att lägga till den funktionen till den nya versionen sedan, även om den nuvarande bloggen försvinner?

Ja alltså, det är inte så att vi har sagt "Ungdomar.se kommer aldrig mer ha någon blogg, PUNKT SLUT END OF DISCUSSION!". Någon gång i framtiden kanske vi har resurser att bygga en bra bloggplattform och då kanske vi också gör det. Men just nu är det tyvärr inte möjligt.

isola:

Kanske kan man ansöka om att få en blogg?? Så blir det inte så mycket utrymme som tas för bloggar som inte skrivs i?? Har aldrig satt mig in i sådant därnt programmerade så det kanske inte alls skulle hjälpa.

Nej, det skulle tyvärr inte hjälpa. Problemet är inte brist på datautrymme (med nya plattformen kommer vi ha massvis med utrymme att växa i), utan att vi ska bygga en helt ny sajt från scratch och inte har oändligt med tid och pengar. Och eftersom vi tycker att det är bättre att göra tre riktigt bra saker i stället för sex halvdana har vi varit tvungna att prioritera bort vissa saker. Bloggen är en av dem.

Chibibbi:

Är det här ett bra eller dåligt initiativ för er del?
Ber om ursäkt på förhand, om det var kontraproduktivt.

Jag tycker att det är JÄTTEBRA. Det är ju tack vare er användare och trådar som denna som sajten kan utvecklas (och över huvud taget existera). När jag och Åtta satte oss ner och tog fram det nya konceptet så kikade vi på alla era tidigare önskemål och analyserade hur sajten används idag. Självklart kan vi inte göra alla glada, men vi har försökt att tillgodose så mycket som möjligt.

Så fortsätt gärna att komma med förslag på förbättringar. Även om vi inte kan få med det till lanseringen av UM6 så är det skitbra att ha inför den kommande utvecklingen av sajten! [y]


   
SvaraCitera
mynona

André Vifot Haas:

Ja alltså, det är inte så att vi har sagt "Ungdomar.se kommer aldrig mer ha någon blogg, PUNKT SLUT END OF DISCUSSION!". Någon gång i framtiden kanske vi har resurser att bygga en bra bloggplattform och då kanske vi också gör det. Men just nu är det tyvärr inte möjligt.

Bra! Då kanske det inte dröjer så länge innan en ny bloggfunktion kan installeras på den nya versionen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det vore ju bra om användare kunde gilla inlägg, det är ju kul ibland med oseriösa svar på frågor men det vore nog skönt för de ungdomar som frågar vissa "svåra" frågor att kunna se vilka kommentarer som är seriösa.


   
SvaraCitera

Nu är jag inte så insatt i hur det nya UM skall bli, men hoppas på inte all för stora ändringar i layouten. I alla fall när det gäller presentationen av inlägg och trådar. Har sett alldeles för många som bättrat sina siter, men forumet har fått ta stryk. Det är härligt överskådligt nu, imo.

Det enda jag har att invända mot är den fasta bredden. Och förhandsgranskningen av inlägg, ser helst att den presenteras som ett riktigt inlägg och inte någon pop-up-ish/fancyboxish-grej - om ni förstår vad jag menar.

Om man får byta riktning från det tekniska lite, så anser jag att forumet hade fått ett litet lyft om man var lite hårdare mot trams och chatt i trådarna.

Gillar visserligen den, hyfsat förekommande, lediga stämningen. Men kom igen, många trådar lider av tio nonsens-chatt-poster i rad.

//Kamraten


   
SvaraCitera

Personlighetsmässigt mellan de så kallade anonyma användarna är det för tajt.

Inget som admin har någon makt över så ja... DOOOOMED


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Inget som admin har någon makt över så ja

Om du menar som svar på mitt inlägg. Varningar, raderade inlägg, låsta trådar och i värsta fall bann kan göra mer än vad det gör nu tror jag allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra: designen, generellt
dåligt: alla dumskallar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamratPil:

Har sett alldeles för många som bättrat sina siter, men forumet har fått ta stryk.

Har du några exempel? Vore intressant att se vad du tycker är ett dåligt forum.

KamratPil:

Och förhandsgranskningen av inlägg, ser helst att den presenteras som ett riktigt inlägg och inte någon pop-up-ish/fancyboxish-grej - om ni förstår vad jag menar.

Hmm, inte riktigt. Menar du så här?

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

men en funktion i inkorgen där man markerar ett meddelande så det blir kvar högst upp och man inte tappar bort det när man är koncentrerad nog att svara

men gu, vad skriver du egentligen [crazy] typ "hej[blush][blush][blush][blush]", "va chöppte du :$$$$$" eller "bich! +_+" bör fungera utmärkt i många sittvachoner[blush]


   
SvaraCitera