Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om abort?


Ämnesstartare

Är du för eller emot?

Vad har du för bra argument som kan vara realistiska? [smile]


   
Citera

gör läxan själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och vad menar du med det?


   
SvaraCitera

Saaajmon:

och vad menar du med det?

Vad fan tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte folk bara växa upp istället för att skriva onödiga saker på nätet och vara mogen för en gång skull!


   
SvaraCitera

dissa inte erik


   
SvaraCitera

Varför kan inte bara folk växa upp och göra sina läxor själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anledningen varför jag har denna tråden är för att se vad folk tycker om abort? Det är inget mer med det.. MEn hur kul ar det när det finns omogna människor som skriver helt onödiga saker när detta är en verklighets sak.


   
SvaraCitera

ok förlåt ska sluta skriva låtsassaker istället för en verklighets sak.

ont: care. men jag e 1 svag människa o skulle adlri klara av abort


   
SvaraCitera

Kan ju komma med en halvseriös åsikt när jag ändå är här då.

Jag är för abort, varför? För att inget är skrivet i sten bara för att man är gravid, det finns metoder för att avbryta en graviditet och då tycker jag det är upp till var och en att välja om man vill göra det.


   
SvaraCitera

Jag tycker att varje individ ska ha kontroll över sitt liv, på så vis ska inte ett misstag hindra en från att nå ens drömmar etc.
Dock tycker jag inte att abort ska användas som något slags preventivmedel, för det är ju ändå liv man leker med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gjorde själv en abort för ca 1 år sen. Jag är både för och emot. Eftersom att jag har gått igenom allt detta själv.

Men om man inte har några möjligheter och för barnets skull. Så gör man abort. Men om man verkligen har tänkt över och inte kan leva med att ta bort ett barn och tänkt på att man kan ta hand om det barnet om man har tillräckligt med hjälp och stöd och så.

Men jag gjorde detta för min egen skull. Detta kommer jag leva med hela mitt liv. Jag har inte levt ett paradis till liv efter jag gjorde det. Jag mådde piss och klandrade mig själv. Men jag är glad över det ändå, även om det är jobbigt. Men jag vill ha utbildning först och har levt lite innan jag skaffar mig en familj.


   
SvaraCitera

gör abort till ordet: men


   
SvaraCitera

Kan inte begripa hur man kan vara emot abort


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

gör abort till ordet: men

Haha, tänkte inte på förrän jag läste ditt inlägg [love]


   
SvaraCitera