Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om abort?


Ämnesstartare

Saaajmon:

Är du för eller emot?

Helt klart för.
Hur skulle världen se ut om kvinnor blev tvingade att bära ett barn och föda det? Vi har ändå problem med föräldrar som inte kan ta hand om sina barn.

Det enda problemet som jag ser det är att det är här som mannen har 0 att säga till om, men om hon behåller barnet så måste han betala underhåll i 18 år vare sig han vill eller inte.


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Kan inte begripa hur man kan vara emot abort


   
SvaraCitera

jävligt rätt med abort pga för mycket ungar, behöver vi en ny generation av idoldyrkande fjortisar? det finns redan nog med idioter, melodifestivalen är sveriges mest sedda program, man borde få pengar för varje aborterat foster


   
SvaraCitera

är för


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Kan inte begripa hur man kan vara emot abort


   
SvaraCitera

Har varit emot. Men är för när det gäller vissa saker. Det hade till exempel varit vidrigt att tvinga en kvinna behålla ett barn som hon fått pga. en våldtäkt eller liknande. Tycker trots allt katolska präster är korkade som tror att kvinnor är några slags övermänniskor som kan "få hjälp med att lära sig älska barnet" som de fått genom våld.

Blir ledsen när jag tänker på det. Lär inte vara trevligt att bo i ett katolskt land när det gäller sådana saker.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Det hade till exempel varit vidrigt att tvinga en kvinna behålla ett barn som hon fått pga. en våldtäkt eller liknande.

Är det inte vidrigt att tvinga henne inhysa och ansvara för en annan varelse i nio månader även om hon inte blivit våldtagen?
Smått sadistiskt att önska en unge in i en oönskad tillvaro.


   
SvaraCitera

Jag är för abort. Jag tycker abort är en otroligt bra uppfinning som ska vara fri att använda hur mycket som helst. Mer abort åt folket!


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Jag är för abort. Jag tycker abort är en otroligt bra uppfinning som ska vara fri att använda hur mycket som helst. Mer abort åt folket!


   
SvaraCitera

Ja, tack, mer abort, folk får gärna sterilisera sig också, hur mycket de vill. Förhöjt människoantal - nej tack.


   
SvaraCitera

Jag är för abort. En kvinna ska inte behöva föda ett barn om hon inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är för. Jag tycker att det är självklart, det finns inga riktiga argument emot abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det är många som använder abort som preventivmedel och varje gång man gör en abort, så minskar chanserna att bli gravid. Sedan ökar befolkningen mest i Asien, Afrika, ''den tredje världen''. Här i Europa som miskar den.


   
SvaraCitera

isola:

Är det inte vidrigt att tvinga henne inhysa och ansvara för en annan varelse i nio månader även om hon inte blivit våldtagen?

Eh"vidrigt" är väl inte det rätta ordet enligt mig. Men jo visst är det lite olyckligt att en kvinna ska behöva stå ut med ett barn pga. att hon varit oansvarig. Men då får man väl ändå skylla sig själv.


   
SvaraCitera

är för abort
kvinnor blir ej egna förän 18 år
varför ska de få bestämma att behålla sitt barn innan
om de inte ens får
... köpa cigg

och för att förhindra överpopulation samt bristen på utbildning

Image


   
SvaraCitera