Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om årets julkalender i SVT?


Ämnesstartare

I går (1 dec) var premiären av SVT:s Julkalender 2015. Vad tyckte de om den?

Då kan även se den i SVT Play.

Julkalendern
Julkalendern Avsnitt 1

julkalendern.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Skit dålig, det ä ju ingen riktig julkalender Tumme ned


   
SvaraCitera

adaq:
Skit dålig, det ä ju ingen riktig julkalender Tumme ned

Wheres höjdarna when you need them


   
SvaraCitera

Älskar Historieätarna så jag kan inte vara opartisk i denna fråga. 


   
SvaraCitera

Det lilla barnet. Hjärta Vill haaa! 


   
SvaraCitera

vikingen: /kommer inte att se den


   
SvaraCitera

Julkalendern kommer som vanligt att bygga på kulturmarxistisk teori, vilket exemplifieras med att den svenska 1600-talsfamiljen på bilden också består av en afrikansk unge. Afrikanen är produktionens stolthet och glädje och visas sålunda upp som bildarrangemangets mittpunkt.

Med tanke på kulturmarxisternas historiska ohederlighet så kommer vi garanterat att få se HBTQ-vikingar som Pride-sminkar sig med jordgubbssaft, en mångkulturell Gustav Vasa som läser Koranen hemma på kammaren och 1800-talsfamiljen där kvinnan arbetar och mannen passar barnen.

Allt i klassiskt propagandasyfte så att även de yngsta så tidigt som möjligt vaggas in i vansinnet.

2015.jpg


   
SvaraCitera
alien

vikingen: dålig

Tyvärr blev mitt betyg enl ovan.


   
SvaraCitera

33,3 procent av allt xDDDDD


   
SvaraCitera
reben

den saknar ju saga 
saga är viktigt


   
SvaraCitera

Har inte sett julkalendern på 6+ år. Har inga planer på att bryta traditionen.


   
SvaraCitera
mens
 mens

såg första avsnittet pga var ju bara en kvart. det var ju ej någon saga, vilket alla andra julkalendrar varit. nu saknas ju spänningsmomentet. finns det ens en papperskalender till denna? minns att det var halva behållningen med att följa julkalendern.


   
SvaraCitera
Draug

De flesta julkalendrar har varit så kassa genom åren att jag inte ens orkat titta på smörjan. Kmr nog inte vara så värst engagerad i år heller men fastnade för historieätarna. Även om det här är riktat till barn kmr jag nog titta på i alla fall minst ett par avsnitt. Tycker för övrigt att det är bra att temat är just historia, kanske kan det banka in lite kunskap om forntiden i den yngre generationen.


   
SvaraCitera

I love! 
Och mina äggstockar skriker när Cleo (den lilla treåriga tjejen är med) Hjärta


   
SvaraCitera

Hela grejen med julkalendern är väl att det ska vara en spännande julsaga? Om jag förstått saken rätt är årets julkalender varken spännande, julig eller en saga..


   
SvaraCitera