Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om årets SVTs Adventskalender? Tyck till!


time
 time

Xuzkie:

Man finge inse att Greveholm aldrig kommer åter Gråter

hqdefault.jpg
1439352438.jpg

Tyckte om Greveholm också!


   
SvaraCitera

TOR: Sr du aldrig på TV? Nyheter, IDOL eller långfilmer?

Svar: Nej, bara om jag blir tvingad.


   
SvaraCitera
b1son

time: Saknar den där underbara julkalendern när julpyntet var levande, den var underbar!

fan den var ju jätteobehaglig :s


   
SvaraCitera

time:
Har bara sett en trailer och blev besviken över bristen på snö och Sverigevinter. Ledsen Saknar den där underbara julkalendern när julpyntet var levande, den var underbar!

"Julens hjältar"? Jo, den var bra. Lite väl mycket sång, kanske. 

Men ingen spöar "Greveholm"! 
"Barna Hedenhös" var också den väldigt bra. 


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Man finge inse att Greveholm aldrig kommer åter Gråter

hqdefault.jpg
1439352438.jpg

Den fick ju en uppföljare som gick för två år sen? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att den ser lovande ut

att handlingen är bra är ju mycket viktigare än att det är snö tycker jag! 
och även fast de är i Karibien så ska de ju fira jul, gå luciatåg eller vad det var


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: Jag skiter i adventskalendern på TV

Har aldrig fångat mitt intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Den fick ju en uppföljare som gick för två år sen? 

Jovars, föralldel, men den var knappast sig lik. Går inte återskapa mästerverk utan ursprunget.


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Jovars, föralldel, men den var knappast sig lik. Går inte återskapa mästerverk utan ursprunget.

Så sant. I originalet kändes det som att följa en riktig familj. Det var en varm vänskaplig stämning. Varm färgsättning. Allt det samtidigt som det känns som om de är inne i ett riktigt slott, fast än det bara är studio och kulisser.
Uppföljaren kändes betydligt stelare. Dåligt och stelt skådespel från samtliga skådisar. Kallare och mer dyster färgsättning. Och något som är dåligt var dessutom att de olika rummens design skiljer sig från originalet och känns väldigt mycket studio stundtals.


   
SvaraCitera

Har hittils bara sett avsnitt 1!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Så sant. I originalet kändes det som att följa en riktig familj. Det var en varm vänskaplig stämning. Varm färgsättning. Allt det samtidigt som det känns som om de är inne i ett riktigt slott, fast än det bara är studio och kulisser.
Uppföljaren kändes betydligt stelare. Dåligt och stelt skådespel från samtliga skådisar. Kallare och mer dyster färgsättning. Och något som är dåligt var dessutom att de olika rummens design skiljer sig från originalet och känns väldigt mycket studio stundtals.

Precis! Sedan så tycker jag att originalet vart det mer som det började med två linjer, sedan så blev det fler och fler i mitten och i slutet så fick dom till det som EN sammanslagning utav allt. Liksom, tjuvarna, spökena, roboten, greven & prinsessan, jul nissarna allt sånt. Nu i den nya fick man mest bara följa en rak linje Ledsen (Enligt mig).

Men bra var den förr!


   
SvaraCitera
reben

tråkigt med ingen snö men tkr ändå den e ok


   
SvaraCitera

Nu har jag följt julkalendern sedan starten för tre dagar sedan, och den är faktiskt rätt okej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR: Jag skiter i

tror inte att jag någonsin har följt någon


   
SvaraCitera
sofst

Den verkar inte  bra, saknar julpyntet och att det inte ska vara med någon snö. Tycker den var bättre förr.Förvirrad


   
SvaraCitera