Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om homofober?


Ämnesstartare

Xisco:

Om man ska acceptera att folk är hbqt så tycker jag att man ska acceptera att det finns folk som inte gillar sådant också. Till en viss gräns dock, man ska inte låta sin fobi gå ut över andra så att de såras på något sätt.

Håller med!
Jag är inte förtjust i homosexualitet, men jag har inget emot det heller. Skulle aldrig uppmuntra till homosexualitet, dock accepterar jag att det finns folk som är homosexuella och detta är deras val vilket inte angår mig, jag skulle aldrig bete mig illa mot homosexuella på grund av deras läggning.

Dock är det irriterande att homosexuella alltid skall skylta så med sin läggning och verkligen måste berätta för allt och alla att de är homo (när de väl vågat komma ut) och man blir lite påtvingad detta, som om att de anser att man måste älska homosexualitet. Låt alla tycka vad de själva vill, så länge inga åsikter mynnar ut i kränkningar eller våld!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar man inte säga att dem som är mest "rädda/elaka" är dem som är mest osäker eller är själva homo.bi ? [confused]

alla är vi människor och alla är vi LIKA fattar inte att folk kan inse det....

ja det är väl ok att inte gilla alla så länge det inte går till överdrift så man är elak osv. [wink]


   
SvaraCitera
Paseo

Killgo:

brukar man inte säga att dem som är mest "rädda/elaka" är dem som är mest osäker eller är själva homo.bi

mmhhh håller med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

true shit [crazy] det är tyvärr dem som är dem allra elakaste ...


   
SvaraCitera
Amand

Snackar man homofobi som i bemärkelsen "hatar homosexuella pga att dem är homosexuella" så är det i grund samma som rasism och jag tycker att det är lika illa. Pratar man om det som fobi, som när någon har fobi mot spindlar, höjder osv. så tycker jag mest synd om dem. Sen att folk är obekväma med homosexualitet är något som jag tycker knepigt och onödigt, men det är något som mildras med åldern, tror jag (att döma av vad jag har fått höra från vuxna som är 40+ baserat på deras erfarenheter). Däremot så tycker jag att det är dumt att man låter barn få en negativ inställning till homosexualitet eftersom det kommer att innebära att inget kommer förändras och det kommer fortsätta vara ett problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker ingenting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker de borde reglera sitt tankefel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

not good, mmkey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

tycker ingenting

Ser inget mer fel med det än att ha spindelfobi, höjdfobi eller några andra fobier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte att alla homofober är likadana så jag har ingen speciell åsikt om dem som grupp.


   
SvaraCitera

Ena äckliga jävlar, det är de.


   
SvaraCitera

röen:

detta är deras val vilket inte angår mig

En sexuell läggning är inget man väljer. Det är inget man blir.. Det är något man föds som. Det är något man är från första början. Men det kan vara svårt att förstå för er som är "normala", dvs "hetero".

Homosexualitet är minst lika normala som heteros. Folk saknar bara kunskap , och då bildas fördomar och homofober.

Homofober kan dra åt helvete. Precis som rasister och andra idioter. 🙂


   
SvaraCitera

Gabbsen:

Det är något man föds som. Det är något man är från första början.

Tror inte det brah.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Tror inte det brah.

then you are wrong brah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de är rätt bögiga


   
SvaraCitera