Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker du om islamiseringen av vissa förorter i sverige


Walther:

Denna bild är bra för att visa islamiseringen av Sverige. De blåa punkterna är kyrkor och de röda är moskéer. Sverige är helt överöst med moskéer...

Tråden handlar inte om islamiseringen av Sverige den handlar om islamiseringen av Sveriges förorter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walther:

Skärp dig. Tråden innehåller bara trams och du kan inte komma med annat än just trams.

du är inte uppdaterad i debatten. ta en titt på hur vissa förorter ser ut, och återkom.

du ska inte skriva "skärp dig" till mig.


   
SvaraCitera
Exner

Höj nivån på diskussionen till argument istället för varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Höj nivån på diskussionen till argument istället för varandra

det finns ingen som vill argumentera seriöst emot han längre efter det han sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Höj nivån på diskussionen till argument istället för varandra

äckliga lilla horjävel. begå självmord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Höj nivån på diskussionen till argument istället för varandra

varför plural? skit ska skit ha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walther:

Denna bild är bra för att visa islamiseringen av Sverige. De blåa punkterna är kyrkor och de röda är moskéer. Sverige är helt överöst med moskéer...

om du tycker att det är problematiskt med kristendom kan du väl skapa en tråd om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte märkt av detta så kan nog inte uttala mig. vilka förorter pratar vi om? bor i mycket invandrartät stockholmsförort. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sinnessjuk uns: bor i mycket invandrartät stockholmsförort.

vilken förort? det är nog lätt att undvika om man inte själv är en tjej från mellanöstern


   
SvaraCitera

Hur islamiseringen har påverkat Sverige går att läsa i Anders Ohlssons bok Hotet Innifrån. 

Finns BÅDE att läsa on line och att tanka ner i PDF-format.

https://hotetinifran.files.wordpress.com/2011/06/hotet-inifrc3a5n-iii-release.pdf

https://app.box.com/s/svz5k96xladinjruk0ujbu3lrdpr1t1z

121amir.jpg

juwsoz.jpg


   
SvaraCitera

dinkompis: vilken islamisering?

typ såhär tänker jag. 

om du menar att det bor många muslimer i förorten så gör det antagligen det men att köpa bilden av att det finns kalifat i förorten för det är både fel och rasistiskt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

typ såhär tänker jag. 

om du menar att det bor många muslimer i förorten så gör det antagligen det men att köpa bilden av att det finns kalifat i förorten för det är både fel och rasistiskt. 

ah, du är okunnig. jag förstår. det finns hjälp att få.

här kan du börja:

http://www.expressen.se/debatt/vanstern-stoder-hellre-islamister-an-sina-partikamrater/

islamisering är, som du ser, lika mycket en fråga om medialt och politiskt daltande och irrationella tabun som om ökad muslimsk population.

svt debatt om samma ämne är också informativt. där kan du se åsiktsdynamiken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej vistats så mkt i förorter så vet ej hur dt är. Självklart dåligt när en religion och dess regler tvångsappliceras på invånarna. 

dåligt (är ej SDare)


   
SvaraCitera

Smilen:
Bra religion ska tas seriöst och gud nåde den som sviker. 

Vilka religioner syftar du på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska vara skillnad på kyrka och stat. Alltså bör inget land styras av religion eller religiösa seder, då det begränsar de icke-troendes eller det av annan religions möjlighet att leva som de vill. Sedan beror det såklart också på vilka typer av religiösa lagar som införlivas och hur det påverkar invånarna. Generellt så verkar islamiseringen vara negativ då den inskränker kvinnors rättigheter - t.ex att de inte får vistas på samma platser som män och inte får gå ut utan manligt sällskap. När rättigheter och friheter inskränks på det sättet är det ännu mer negativt. 

Vad har regeringen för plan på att motarbeta det här? 


   
SvaraCitera