Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Ska förmodligen börja elitsatsa i min sport. Då ska jag träna nästan alla dagar i veckan och då ska jag träna i Malmö.
Men jag bor i Helsingborg. Det betyder att jag måste ta mig till Malmö varenda gång jag ska träna och det tar ungefär 40 minuter med tåg att ta sig dit.

Sen måste jag förmodligen ta buss i malmö till träningshallen.

Kommer detta funka? Har någon gjort något liknande? Haft långt till träningshallen där man tränar elr liknande?


   
Citera

Lär ju bli tröttsamt i längden.


   
SvaraCitera

jag hade ju inte gjort det iaf. känns som alldeles för mycket tid som försvinner


   
SvaraCitera

om det är något du verkligen vill satsa på och fortsätta med många år framöver borde du göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså ja, faan. Jag älskar verkligen sporten men ja det blir ju sporten som tar över hela fritiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Toomten94:

Kommer detta funka? Har någon gjort något liknande? Haft långt till träningshallen där man tränar elr liknande?

Vad är det för sport? Hur bra är du i förhållande till övriga i din ålder?
Om du är 94a är du väl 16? Då är du ju fortfarande rätt ung och har rätt många år kvar innan du kommer upp i "riktig" elitnivå.

Jag förutsätter att du är bland de bästa i din ålder om du elitsatsar redan nu? Lägger du ner så pass mycket tid redan nu finns att du tröttnar för tidigt och lägger av vid 19 års ålder. Risken med att inte lägga ner så mycket tid redan nu är att du kanske tröttnar om övriga i din ålder som tränar mer än dig utvecklas snabbare.

Men gillar du sporten och vill satsa på att bli bra tycker jag absolut att du ska köra på. Känner man att man blir bättre blir det också roligare att fortsätta träna hårt. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Vad är det för sport?

Artistisk gymnastik


   
SvaraCitera

Att åka från Helsingborg är väl aldrig negativt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

40min är väll inte så farligt? [smile] Åker en timma enkel väg till gymet varje dag utan att elitsatsa, åker även 1,5 timme enkel väg till skolan 5 dagar/veckan [cute]


   
SvaraCitera