Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

S3ON:

Vilka mer än dig är bjudna? Dina fosterföräldrar eller?

isola:

då inbjudit familjen p

Dan_the_ironman:

vuxna är vuxna och borde få större frihet att välja huruvida de vill sörpla kaffe med gubbar eller ej.

ja precis, men vuxna kan man ju å andra sidan vänta sig mer av än barn. t ex inte rusa ifrån bordet så fort man ätit klart för att spela mobilspel i soffan osv.
men jag håller med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Många förväntar sig att man ska bete sig på ett visst sätt eftersom "det är så man gör". M.a.o. det finns normer.

Somliga normer är mycket vettigare än andra men jag tror ändå det bara blir cp om man ska följa dem. Det är enkelt men självutplånande och destruktivt i längden. Då tar man inte ansvar för sig själv.

Ta dina egna beslut. Sen bör man ju inte bara tänka på vad man har lust till för stunden. Man kan t.ex. tänka om man kanske kommer få ut nåt av att umgås lite med de här människorna ändå, kanske kan man få det till att bli något annat än någon rutinartad "trevlig" (läs: tråkig) fika? Ibland hittar man guldkorn där man absolut inte skulle letat. Och det är ju bra att tänka på om man kanske sårar någon, sånt ska man ju ta hänsyn till. Men jag ser inte att du skulle såra dem.

Ja... så är det vettigt att tänka en liten stund men sen kommer du nog ändå fram till "nä jag fuckar't, det blir trist, jag vill hellre sitta på um" och det är nog helt rätt beslut! [y]


   
SvaraCitera

Jag förstår inte det där med "du är inte sexton längre" vad är det för argument ens... Om man inte vill så vill man inte. Det enda som vore otrevligt är om din familj sa att du inte ville komma. Allt DE behöver göra är att dra en vit lögn att du var upptagen. Ganska barnsligt att kräva sånt av en annan vuxen människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad består ditt sällskap utav då? Katterna lr?

alltså haha, skärp dig


   
SvaraCitera
mynona

isola:

en familjemedlem/släkt

Då nickar man och ler och håller med för att det är släkten, men man behöver inte göra så ändå.

isola:

Mja det är ju sant, men livet består ju också av artighetgrejer och nödvändiga sociala "spel".

Ja till viss del, men man får ju sålla bland dem och själv avgöra vilka som är nödvändiga och vilka som är överdrifter - och som vuxen bör man akta sig för att falla in i fällan och bli konventionell bara för att det är enklast så. Och som vuxen vet man också att man kan ge en ursäkt till att inte närvara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

inbjudit familjen p

Som består utav?

Fingerprints:

alltså haha, skärp dig

Har skärp idag, ja. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Isolaknappen (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, man får stå ut med lite sånt ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de inte varit annat än vänliga och trevliga mot dig, tror jag det vore aningen otacksamt och kanske aningen oartigt att inte acceptera deras inbjudan. Å andra sidan bör du inte må dåligt. Handlar det om att eventuellt ha lite tråkigt någon timme tycker jag dock att det kan vara värt det för att göra medelåldersparet glada och nöjda. Fast om skulle må jättedåligt av att deltaga i evenemanget, anser jag att det är okej att du avstår.

Kanske att du kommer med en ursäkt till paret då, och inte endast blow them off helt ur det blå. Tänker att det skulle kunna påverka er relation och jag tänker att du förmodligen vill hålla på god fot med dem.


   
SvaraCitera
time
 time

Nej, ingen har rätt att tvinga med dig på saker du inte känner för, oavsett om det är sex, arbete eller fika med ett medelålders par! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att det borde anses vara mer oförskämt att närvara på tillställningar som man egentligen inte vill vara med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Då nickar man och ler och håller med för att det är släkten, men man behöver inte göra så ändå.

eller så säger man vad man tycker [blush]

S3ON:

Som består utav?

vad spelar det för roll?

dazed:

Isolaknappen (Du röstade på detta alternativ)

[mad][mad]

Jungman:

Ja, man får stå ut med lite sånt ibland

jodå såklart men denna gång tyckte jag ej att det var nödvändigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Isolaknappen (Du röstade på detta alternativ)

Jag är en jävla busig jävel, det kan inte hjälpas.


   
SvaraCitera