Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni (invandrare)


Ämnesstartare

Tycker ni att Sverige borde införa ett krav på att man måste kunna svenska om man ska få medborgarskap? 


   
Citera

käft plz.


   
SvaraCitera

Trött


   
SvaraCitera

Ja, men det skulle nog inte hjälpa ett dugg, här får alla papperslösa/asylsökande/etc. mat, sjukvård och husrum helt gratis.


   
SvaraCitera

Galen


   
SvaraCitera

Ett krav på att gå sfi låter just nu logiskt i mina öron. Man ska försöka lära sig språket för att bo i landet  


   
SvaraCitera

Är förövrigt inte invandrare men mina föräldrar är det och båda pratar flytande svenska   


   
SvaraCitera

iatebaronxoxo:
Tycker ni att Sverige borde införa ett krav på att man måste kunna svenska om man ska få medborgarskap? 

Ja. Dock är jag inte själv invandrare men min mamma är det.


   
SvaraCitera

nejj men sverige borde kunna lära alla svenska


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
nejj men sverige borde kunna lära alla svenska

SFI? 


   
SvaraCitera

ja, det tycker jag. då skulle vi slippa det skånska packet.

min överlevnadstaktik när jag behöver fråga någon om något i skåne: hitta närmaste invandrare. förstår dem bättre än de infödda skåningarna.


   
SvaraCitera

Spastisk:
Ja, men det skulle nog inte hjälpa ett dugg, här får alla papperslösa/asylsökande/etc. mat, sjukvård och husrum helt gratis.

vad ska vi göra då, kasta ut dom på gatan och låta dom svälta i detta, för dom, främmande land


   
SvaraCitera

argumenterade häromdagen med en SDanhängare och denne svensk kunde knappt göra sig förstådd i svensk text, mmm hon kanske inte ska få vara svensk medborgare då


   
SvaraCitera
SOMBI

Spastisk: här får alla papperslösa/asylsökande/etc. mat, sjukvård och husrum helt gratis

vilket hemskt samhälle vi skulle ha om vi kunde neka människor detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker iallafall att det borde vara obligatoriskt :3


   
SvaraCitera