Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om att ha sex på första dejten?


Ämnesstartare

Jag har inga problem med det, och förstår inte varför vissa människor har det heller. Tumme upp Ha sex om du vill, viktigast är att man skyddar sig. Sen ska man självklart inte ha sex om det inte känns rätt, men att ha som nån slags princip, det är det jag inte förstår mig på? Egentligen går det väl då inte att veta i förväg hurivida man kommer ha sex med en person eller inte, eftersom alla är olika och det känns olika med alla. Så tänker jag iaf.


   
Citera

Jag har gjort det innan och kommer att göra det igen, men jag tvivlar på att det är det bästa sättet att börja.

Jag tror lite på att börja mjukt och låta känslorna vara det man minns, inte något så simpelt som sex. Man kan då minnas varför kärleken blev till längre fram, istället för att känna att "något så abrupt, kan avslutas abrupt". Detta är dock bara en gissning och jag lever inte som jag lär.


   
SvaraCitera

Dejtar förvisso inte, men har inte heller några problem med att ha sex med folk jag kanske inte känner sådär jättebra. 


   
SvaraCitera

tycker det är upp till en själv vad man vill. Så länge man inte gör något för att någon annan vill eller förväntar sig det spelar det väl ingen roll?


   
SvaraCitera

e väl bra. onödigt o utsätta sig för potentiell besvikelse senare


   
SvaraCitera

skippa dejten och gå direkt på sexet. 


   
SvaraCitera

Är inte sex på första dejten det som kallas One Night Stand? För det är typ det enda jag kör. Allt annat e för fjollor.


   
SvaraCitera

skönt


   
SvaraCitera

nej pussas inte ens på första dejten


   
SvaraCitera
mynona

Det är väl bara bra att få det undanstökat för att bli av med all onödig laddning som eventuellt annars kan förekomma, och försvinner personen efteråt har man ju sluppit slösa mer tid på någon som skulle ha utnyttjat en i alla fall. 


   
SvaraCitera

Det beror lite på, men visst har det hänt.


   
SvaraCitera

Ser inget fel med att ha sex på första dejten. Förstår inte vad den stora grejen är.


   
SvaraCitera
time
 time

Tycker inte det är nåt problem med det. Är man två kåta människor och det känns kul och rätt så är det väl klart att man ska köra på istället för att spela vidare på konstruktionen där "tjejen ska hålla på sig, annars blir hon inte tagen seriöst" och "killen ska respektera tjejen som håller på sig, annars blir han tagen för en player". Löjligt.

För mig har det varit så att jag gått hem med en kille som jag varit intresserad av i tron att det bara ska vara en engångsgrej och efter det blivit kär och efter det blivit tillsammans med. Har aldrig dejtat per se.


   
SvaraCitera