Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om bilden? (ALLIHOPA KOLLA)


Ämnesstartare

image.jpg

Jag blir så jävla sur när alla skriver "pray4paris" när TUSENTALS MÄNNISKOR DÖR I SYRIEN OCH PALESTINA!!!! Vakna upp allihopa! 128 personer dör i västvärlden, alla gråter, miljontals flyktingar vill fly till Europa och ni stänger gränserna.


   
Citera
Ämnesstartare

Svårt att bli berörd när det sker i en annan del av världen, dessutom är det vardagsmat där borta. Paris ligger ju jättenära oss..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lättare att uppröras över saker som händer nära en själv. Men ja det är väl sort of, kinda lite hyckleri men isf är denna bilden hycklande eftersom den inte tar upp *insert händelse som den inte tog upp here*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk hade brytt sig mindre om det blev vardagsmat i europa också.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Svårt att bli berörd när det sker i en annan del av världen, dessutom är det vardagsmat där borta. Paris ligger ju jättenära oss..

Aa man hoppas ju nästan att det här händer i alla länder i Europa så ni fattar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har väl något med att göra med närhetsprincipen för oss här samt att det är en attack mot ett land som "står för fred och frihet" och även en världsmetropol. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akolia:

Aa man hoppas ju nästan att det här händer i alla länder i Europa så ni fattar.

Jag tror vi fattar ändå, tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:
Har väl något med att göra med närhetsprincipen för oss här samt att det är en attack mot ett land som "står för fred och frihet" och även en världsmetropol. 

Haha! Står verkligen Frankrike för fred och frihet? Är det därför man för böter om man täcker huvudet med slöja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag tror vi fattar ändå, tack. 

Tvivlar på det. Det finns folk i Sverige som går och bränner flyktinghem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akolia:

Tvivlar på det. Det finns folk i Sverige som går och bränner flyktinghem.

hade ingen aning, skall bränna dem som bränner :$


   
SvaraCitera

fast vi har ju under hela hösten haft ett jättestort engagemang för att hjälpa flyktingarna som har kommit till europa. människor har åkt ner till grekland för att hjälpa till, skänkt pengar/kläder/mat, företag har skänkt hela dagsvinster åt att hjälpa de som flytt osv. det gör ju mer än att insta en bild på eiffeltornet

sedan är det inte konstigt att vi reagerar extra starkt när någonting händer så nära oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akolia:

Haha! Står verkligen Frankrike för fred och frihet? Är det därför man för böter om man täcker huvudet med slöja?

Sa väl inte att det är 100% frihet? 
Kommit bra mycket längre än Syrien och Gaza åtminstone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:

Sa väl inte att det är 100% frihet? 
Kommit bra mycket längre än Syrien och Gaza åtminstone.

Onödig lag som inte tillåter slöja iallafall. Så du tycker inte det vore konstigt om jag förbjöd det svenska folket att ha på sig jeans?


   
SvaraCitera
soviet

eu har väl ingen relation med dessa länder 
avståndet har också en betydelse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:
eu har väl ingen relation med dessa länder 
avståndet har också en betydelse

Därför ska man bry sig mindre om dessa miljontals människor? 128  människor från västvärlden är värda mer än miljontals människor från Afrika och mellanöstern, ok då fattar jag. Bevis på att rasism finns kvar i höggrad.


   
SvaraCitera