Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om Fas 4?


Om det verkligen är kompetenshöjande så finns det ju ett värde. Men är det bara typ parkförvaltning så är det tyvärr rätt bortkastat.

Jag har själv utfört gratis praktik, men det var i ett område som kom att ge mig massor med möjligheter i framtiden.


   
SvaraCitera

Har själv försökt mig på praktik för bidrag. Jobba 160 h per månad och sen få "lön" som inte ens täckte hyran, dra åt helvete 


   
SvaraCitera

Har också praktiserat utan lön / 2k månaden i bidrag ör ngt. Pallade imte dyka upp andra dagen Rodnar vart tänkt att jag skulle hålla på sådär i 6 månader, sjuuuuukt ovärt imo


   
SvaraCitera

"Man har ju frihet att arbeta om man vill."
För jävla äckligt hur maktbalansen mellan arbetare och arbetsköpare förskjutits de senaste
30 åren, rent löneslaveri. Det är vad som händer när vi förförs av denna samhällesorganisering ideologiska överbyggnad och röstar på det nya så väl som det gamla men ack så urvattnade arbetarpartiets.
Våra farfäders och farmödrars kamp som vi pissar på och rullar tillbaka i samhällsansvarets namn. Avgå alla.


   
SvaraCitera

S3ON:
Har också praktiserat utan lön / 2k månaden i bidrag ör ngt. Pallade imte dyka upp andra dagen Rodnar vart tänkt att jag skulle hålla på sådär i 6 månader, sjuuuuukt ovärt imo

Är väl ej helt ovärt. Erfarenheter + kontakter, om man är frisk dvs.


   
SvaraCitera

Vi har ett par såna på min arbetsplats, det räcker inte med att de har sjukt låga löner, utan att man måste hitta några uppgifter till dem, det blir väl inget mer än att kopiera papper och typ städa. Inte ens alla papper pga säkerhetsregler, spenderar ca en timme/dag på att sortera ut papper de får röra vid. Rätt så onödig
och inhuman grej.

jag undrar vilka det är som tycker att det är "bra" och vad deras argument är.


   
SvaraCitera

kakakaka:
Vi har ett par såna på min arbetsplats, det räcker inte med att de har sjukt låga löner, utan att man måste hitta några uppgifter till dem, det blir väl inget mer än att kopiera papper och typ städa. Inte ens alla papper pga säkerhetsregler, spenderar typ en timme/dag på att sortera ut papper de får röra vid. Rätt så onödigt
och inhuman grej.

jag undrar vilka det är som tycker att det är "bra" och vad deras argument är.

Ökar drivkrafterna till arbete för dom som är arbetsföra.


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Ökar drivkrafterna till arbete för dom som är arbetsföra.

Ja, genom att de känner sig påklistrade och obehövda, samt att de inte ens får betalt för det? Tänk om man verkligen inte kan arbeta, hur hjälper det?


   
SvaraCitera

Och har du själv ett arbete? 


   
SvaraCitera

modernt slaveri Rodnar


   
SvaraCitera

kakakaka:

Ja, genom att de känner sig påklistrade och obehövda, samt att de inte ens får betalt för det? Tänk om man verkligen inte kan arbeta, hur hjälper det?

Ja det är ingen bekväm situationen. Om man inte kan arbeta så har man rätt till bidrag från försäkringskassa?


   
SvaraCitera

Tickstart:
modernt slaveri Rodnar

Att vi arbetar är redan det. 


   
SvaraCitera

kakakaka:

Är väl ej helt ovärt. Erfarenheter + kontakter, om man är frisk dvs.

fine, om man vill syssla med parkförvaltning hela liv1 så!  


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Ja det är ingen bekväm situationen. Om man inte kan arbeta så har man rätt till bidrag från försäkringskassa?

Fast nä


   
SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Att vi arbetar är redan det. 

det finns grader i helvetet Galen


   
SvaraCitera