Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om förhållanden?


Ämnesstartare

Hej!:)

Jag undrar bara om det finns nån annan här som har jävligt dåliga upplevelser om förhållanden, och tycker att dom är ganska så onödiga i den här åldern? 
Seriöst, varför ska man slösa tid på nått som kanske inte håller, plus att dom som är ihop med någon ofta är väldigt ensamma. Ja, dom tillbringar ju all sin tid med att gulla med sin älskling, och glömmer bort kompisarna och att det kanske finns andra saker här i livet. O sen när man gör slut då, en massa drama och skit. Är det verkligen värt det? Är det bara jag som tycker att man ska njuta av livet o friheten av att göra vad man vill, och satsa på skolan o vara med kompisar ist för att slösa tid på nått som kanske inte håller? Kommentarer tack! 🙂


   
Citera
Paseo

jag har vart i väldans dåliga förhållanden men längtar ändå efter ett äkta

jag är så beroende av närhet och att vara älskad

låter cheezy men är sant

och är nog också därför jag ba accepterar den kärlek jag får, även om den inte är okej

om du känner att du mår bättre av att inte ha ett förhållande ska du ju såklart inte ha ett. men sen vet man aldrig vad som händer. kanske träffar du nån underbar när du minst anar det. du borde nog inte tänka så mycket på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onyttigt i tonåren


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har ingen erfarenhet av förhållanden.... ändå vet jag att jag saknar ett... det är vad vi kallar korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har erfarenhet ett seriöst förhållande. Höll i 2 år o 3 månader, kan bara säga att jag har aldrig varit lyckligare än vad jag är nu. Fattade vad kärlek va men insåg även att de håller inte i denna åldern när båda parter vill olika. Jag själv ville umgås med mina polare, ut o dricka osv medans hon ville vara hemma, se film o annat sånt. Avstå från förhållande till man känner att man är mogen är väl största tipset till alla där ute. 


   
SvaraCitera

är man kär så är man. 
jag umgås lika mycket med mina vänner när jag är i förhållande som när jag är singel (bortsett från nyförälskelse-tiden). 
det är väl inte förhållanden i sig det är fel på utan vilka förväntningar man har på ett förhållande. 


   
SvaraCitera

Förhållande och kärlek i min ålder är som en tändsticka. Den tänds snabbt, brinner en kort stund och släcks sedan lika hastigt som den fick liv. Och efter sig lämnar den ett förkolnat ärr, ett märke. 

Med tiden blir det ärret mindre och mindre. Tills du inte ens tänker på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monogami är ett forntida patriarkalt påfund som inte hör hemma i dagens samhälle, och polygami är att snubbla på målsnöret.


   
SvaraCitera

kärlek är bra.


   
SvaraCitera

Nachac:
Monogami är ett forntida patriarkalt påfund som inte hör hemma i dagens samhälle, och polygami är att snubbla på målsnöret.

att kalla monogami i bemärkelsen förhållanden i tonåren för patriarkalt är väl lite bajsnödigt. klart att det rör sig om maktförhållanden, i många fall asymmetriska sådana, men jag skulle inte säga att dessa i det läget konsekvent är arrangerade till fördel för varken det ena eller det andra könet. även om många vill få det till det ena eller det andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one: att kalla monogami i bemärkelsen förhållanden i tonåren för patriarkalt är väl lite bajsnödigt. klart att det rör sig om maktförhållanden, i många fall asymmetriska sådana, men jag skulle inte säga att dessa i det läget konsekvent är arrangerade till fördel för varken det ena eller det andra könet. även om många vill få det till det ena eller det andra.

Inte längre, nej.


   
SvaraCitera
mynona

Det beror ju på vad det är för slags förhållanden. Monogama förhållanden kan begränsa på det sätt du beskriver och då tenderar folk ställa krav på varandra som tynger relationen och förhindrar att den varar och bli mindre tillgängliga för vänner osv. Man har en plikt mot sig själv att tacka ja till ömsesidigt kärlek, i grunden, men man får tänka på hur man utformar den så behöver den inte tynga utan bara bli ännu något som berikar livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl en fin sak att tro på. Men det kommer snart dö ut. Nästan alla förhållanden tar ju slut nuförtiden och oftast väldigt snabbt. Folk byter partners som dom byter strumpor. Ligga runt och KK = framtidens "förhållanden".


   
SvaraCitera
mynona

den.fete:
Är väl en fin sak att tro på. Men det kommer snart dö ut. Nästan alla förhållanden tar ju slut nuförtiden och oftast väldigt snabbt. Folk byter partners som dom byter strumpor. Ligga runt och KK = framtidens "förhållanden".

Det finnas andra förhållanden än de monogama! Ett förhållande behöver inte vara monogamt för att vara ett förhållande =) Jag tror nog att alla former av förhållanden alltid kommer att finnas därför att folk alltid kommer att vara individer med olika behov, men monogami kommer nog inte längre att vara nåpgon självklart norm. Det kommer att bli naturligare att alla väljer förhållandeform själva och ingen av dem blir ett "självklart" val. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man växer ifrån det där med att man måste spendera all tid tillsammans. Man kan absolut vara tillsammans och ha egna liv, det är nåt som kommer med tiden.

Jag tycker förhållanden är bra, det ger en viss trygghet även om den inte håller för evigt. Det gav mig ro att kunna koncentrera mig på jobb och utbildning. Men det är säkerligen väldigt individuellt.


   
SvaraCitera