Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om förhållanden?


Ämnesstartare

Lotus Elise:
Förhållande och kärlek i min ålder är som en tändsticka. Den tänds snabbt, brinner en kort stund och släcks sedan lika hastigt som den fick liv. Och efter sig lämnar den ett förkolnat ärr, ett märke. 

Med tiden blir det ärret mindre och mindre. Tills du inte ens tänker på det

Fint sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inga positiva erfarenheter av sådant. Varken av egna eller av andras. Egna har bara varit korta och oseriösa, så de räknar jag inte ens. Okej, seriöst från min sida, men inte från de tjejerna.

Och vad gäller polarnas förhållanden; Tjafs och bråk, om vart annat. De håller aldrig. Och det bidrar i sin tur att jag har inga som helst förhoppningar vad gäller framtiden, vad gäller eget förhållande. Önskningar och drömmar, ja. Men tron på att det kommer att hålla och fungera? Nej.

Lotus Elise:
Förhållande och kärlek i min ålder är som en tändsticka. Den tänds snabbt, brinner en kort stund och släcks sedan lika hastigt som den fick liv. Och efter sig lämnar den ett förkolnat ärr, ett märke. 

Med tiden blir det ärret mindre och mindre. Tills du inte ens tänker på det

Väl talat, och fint skrivet.


   
SvaraCitera
time
 time

Sonny: Jag undrar bara om det finns nån annan här som har jävligt dåliga upplevelser om förhållanden, och tycker att dom är ganska så onödiga i den här åldern?

Definiera "den här åldern".


   
SvaraCitera

Zerafina:

Fint sagt

Tjohej;

Väl talat, och fint skrivet.

Tack hörniHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag själv har aldrig varit gladare än när jag hade ett seriöst förhållande. Jag kan nog inte förklara de. För jag håller med om att de tar slut fort och oftast bara blir problem i slutändan. Men jag tycker att de är en fin sak och jag skulle göra allt för någon som tycker om mig för den jag är.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:
Jag själv har aldrig varit gladare än när jag hade ett seriöst förhållande. Jag kan nog inte förklara de. För jag håller med om att de tar slut fort och oftast bara blir problem i slutändan. Men jag tycker att de är en fin sak och jag skulle göra allt för någon som tycker om mig för den jag är. 

Tycker du det är konsekvenserna efteråt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluh, känner typ "orkar inte binda mig till något/någon" när jag tänker på förhållanden just nu.


   
SvaraCitera
Kudhos

Fingerprints:
Bluh, känner typ "orkar inte binda mig till något/någon" när jag tänker på förhållanden just nu.

Pretty much samma. 


   
SvaraCitera

dåliga förhållanden är dåliga men har lärt mig vad jag inte söker/vad jag ska undvika. Bra förhållanden är bra och saknar baksidor.

mvh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: dåliga förhållanden är dåliga men har lärt mig vad jag inte söker/vad jag ska undvika. Bra förhållanden är bra och saknar baksidor.

mvh

Det är lättare med hästar. De är mer förutsägbara. Inte sant Elver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft skitdåliga förhållande, både kärleksförhållanden och vänskapsförhållanden. 
Har ett mycket bra kärleksförhållande nu, hn är min bästa vän som jag är kär i och delar mitt liv med och tvärtom, vi har bråkat två gånger pga jag inte kunnat bete mig, utöver det vill vi bara ha kul och leva livet, hn har sitt liv, jag har mitt men samtidigt något slags gemensamt liv. Vi har pratat om de här med öppna förhållande och liknande men eftersom inte någon av oss är lockade av de så varför ska vi då ha de, vi är ihop men vi bestämmer inte över varandra heller, gör hn något jag inte gillar får jag välja att antingen acceptera eller dra, och likadant gäller hn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner nog inget särskilt  inför förhållanden i sig. trivs i mitt, men hade inte som avsikt att hamna i ett direkt. det går som det går. det är inte som att man har någon garanti i någon relation oavsett .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Tycker du det är konsekvenserna efteråt?

Att de oftast blir problem när de tar slut, eller vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

materialarn:

Att de oftast blir problem när de tar slut, eller vad menar du?

Oj, menade om det är har vart värt* problemen som kommer efteråt för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify:

Oj, menade om det är har vart värt* problemen som kommer efteråt för dig.

Ja de tycker jag att de är.


   
SvaraCitera