Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om invandrare?


lmaomynigga:

Ok, föredrar att umgås med folk som kan acceptera kulturskillnader

de svårt då vi lever segregerat. folk lever inte blandat.


   
SvaraCitera

Anura:

de svårt då vi lever segregerat. folk lever inte blandat.

Där jag pluggar är det rätt få invandrare. Men alla svenskar och invandrare kommer överens med varandra.


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Där jag pluggar är det rätt få invandrare. Men alla svenskar och invandrare kommer överens med varandra.

e du den enda invandraren i klassen?


   
SvaraCitera

Min bild av svenska invandrare är att de ofta är ganska kloka, med annat perspektiv och ofta inte lika politiskt korrekta som etniska svenskar. En tillgång absolut.


   
SvaraCitera

Anura:

e du den enda invandraren i klassen?

Finns väl kanske 2 andra utomeuropeiska utav ca 50.


   
SvaraCitera

N.W:
Min bild av svenska invandrare är att de ofta är ganska kloka, med annat perspektiv och ofta inte lika politiskt korrekta som etniska svenskar. En tillgång absolut.

Förrut var det ok för invandrare att inte vara pk. Nuförtiden är det press på oss att vara pk


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Finns väl kanske 2 andra utomeuropeiska utav ca 50.

känner du dig aldrig utanför? ja e den enda svarta i klassen


   
SvaraCitera

Anura:

känner du dig aldrig utanför? ja e den enda svarta i klassen

Nej. Hänger inte då mycket med klassen dock. Hänger mest på nation och där finns det knappt någon annan aktiv mörkhyad


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Förrut var det ok för invandrare att inte vara pk. Nuförtiden är det press på oss att vara pk

Inget jag vet något om riktigt. Min bild är att invandrare inte är lika rädda för att sticka ut, alltså inte lika politiskt korrekt. När det gäller politiskt har jag ofta märkt att det nästan alltid är etniska svenskar som blir upprörd över att man är invandringskritisk eller islamkritisk medan invandrare själva, de som de etniska svenskarna tror sig försvara, inte alls blir upprörda. De gånger jag diskuterat invandringsproblem eller islamism med invandrare så har det varit självklart att jag haft rätt i att det finns stora problem och att man tex inte kan ta emot hur många som helst. Istället är det ofta de etniska svenskarna som blir upprörda och gärna kommer med olika epitet.


   
SvaraCitera

Anura:

känner du dig aldrig utanför? ja e den enda svarta i klassen

Går du i en klass med många andra invandrare men som inte är mörkhyade? 


   
SvaraCitera

N.W:

Går du i en klass med många andra invandrare men som inte är mörkhyade? 

nope. alla e vita. förutom enstaka invandrare.


   
SvaraCitera

N.W:

Inget jag vet något om riktigt. Min bild är att invandrare inte är lika rädda för att sticka ut, alltså inte lika politiskt korrekt. När det gäller politiskt har jag ofta märkt att det nästan alltid är etniska svenskar som blir upprörd över att man är invandringskritisk eller islamkritisk medan invandrare själva, de som de etniska svenskarna tror sig försvara, inte alls blir upprörda. De gånger jag diskuterat invandringsproblem eller islamism med invandrare så har det varit självklart att jag haft rätt i att det finns stora problem och att man tex inte kan ta emot hur många som helst. Istället är det ofta de etniska svenskarna som blir upprörda och gärna kommer med olika epitet.

träffat invandrare och svenskar som blir upprörda. Även svenskar som blir upprörda om jag (invandrare) inte är pk. Svårt att dra såna  slutsatser som du gör utan bättre underlag


   
SvaraCitera

lmaomynigga: Nej. Hänger inte då mycket med klassen dock. Hänger mest på nation och där finns det knappt någon annan aktiv mörkhyad

så ingen mörkhyad i nationen heller? 


   
SvaraCitera

Anura:

nope. alla e vita. förutom enstaka invandrare.

Finns nog svenskar som känner sig utanför också


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Finns nog svenskar som känner sig utanför också

på vilket sätt? :s inte när de kmr till etnicitet.


   
SvaraCitera