Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om photoshoppade bilder i marknadsföring?


Ämnesstartare

Som frågan lyder, vad tycker ni om retuscherade bilder i kampanjer och liknande? (Syftar framförallt på modeller). 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hela marknadsföringsvärlden är falsk och manipulativ i sig, det är inte användandet av photoshop som är problemet det är hela fenomenet propaganda i sig som är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förjävligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Förjävligt. 

Du tog mina ord där.


   
SvaraCitera
GraGo

Inget fel på det.

Klart som fan att de photoshoppar bilderna om de leder till ökad inkomst, skulle vara dumt att inte göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:
Inget fel på det.

Klart som fan att de photoshoppar bilderna om de leder till ökad inkomst, skulle vara dumt att inte göra det.

Men vad tycker du om att det ger komplex åt ungdomar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

falskt kan man väl säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

irriterande att se på något så plastigt. det är inte ens vackert.


   
SvaraCitera

Hjärntvättar folket. Hatar det för att den påverkar mycket annat också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla bilder på marknadsföring är nästan photoshoppade


   
SvaraCitera

Jag tänker såhär:

Säljer du kläder kan du ju photoshoppa modellen hur mycket du vill. Men rör inte på kläderna.

Säljer du bilen så kan du photoshoppa vägen hur mycket du vill. Men håll inte på och mixa med bilen.

Lite finpill tycker jag kan vara ok, ta bort en fläck, snygga till en söm, lägga på lite mer ljus framhäva bilen eller kläderna eller vad man nu säljer men att hålla på och alterera är en annan sak.

Detta är knappt en åsikt, jag bara kände för att säga hur jag tänkte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reklam handlar ändå alltid om att framställa något i övernaturligt god dager, så att gnälla på att gräsmattan är oklippt när huset står i brand är rätt meningslöst


   
SvaraCitera

är väl snarare att di har de skönhetsideal vi har som är sjukt


   
SvaraCitera
GraGo

Sandra22:

Men vad tycker du om att det ger komplex åt ungdomar? 

att det är jävligt fånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur dom photoshoppat. Jag gillar inte när dom gör modellerna för perfekta typ väldigt smala och nästan suddig hy.


   
SvaraCitera