Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni om sex?


Ämnesstartare

Vad är sex enligt er, är det strikt en akt av penetration mellan två människor (eller en människa)? Krävs det känslor och attraktion och sådant (eller simulerad sådan om ensam) mellan de båda för att det ska vara bra eller rätt eller whatever?
Behöver det involvera friktion och könsorgan överhuvudtaget? Kan det fortfarande kallas för sex även om man plockar bort hela den prokreativa biten (Inga andra människor, ingen könsstimulans, inga traditionella orgasmer osv.)?

Jag tänker lite att vad man än gör som ger en (gott om) sinnesintryck man uppskattar och en euforisk känsla kan räknas som sex om man kan tillåta sig att verkligen njuta av det (anar att en hel del njuter mindre än de borde av världsliga ting och fenomen) och praktiserar det i någon form av semirituell handling, dvs. en aktivitet som utförs just för njutning och inte något annat. Att det kan vara mindre relaterat till älskande av andra personer eller yttre ting, mer att älska omständigheterna man befinner sig i typ.

Vad tänker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag tycker förutom att det är spännande haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkt några minuter, kan ej komma fram till något vettigt egentligen 
kanske att jag ser det mesta som ger en könslig stimulans som sex
vet i alla fall att jag tycker att sex inte behöver innebära penetration 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns det som sex är det sex, mer eller mindre. Känner inte att det är ett begrepp som har ett behov av snäva distinktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sex är, enligt mig, något oerhört överskattat. Jag orkade inte läsa genom allt. 


Men jag står fast vid min åsikt.


   
SvaraCitera

jag läste inte heller men jagvet inte vad jag tycker om sex längre, ngn förstörde det för mig


   
SvaraCitera

fick ångest igår, det var skitjobbigt. kunde inte säga heller vad ångesten berodde på. behöver bearbeta det tror jag. fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
Sex är, enligt mig, något oerhört överskattat. Jag orkade inte läsa genom allt. 

Men jag står fast vid min åsikt.

Bara nyfiken, varför tycker du det är överskattat? 
Jag tycker one night stand och sex bara för att ha sex kan vara överskattat
Men gillar passion, kemi och närhet och vad som sker med kroppen och sinnet vid en orgasm
Gillar känslan när man kan släppa hela omvärlden och sikta in sig på denna speciella njutning tillsammans med sin partner, när det känns som kropparna nästan smälter samman. Jag tycker att "älska" är underskattat, och "knulla" är överskattat tror jag, hoppas folk förstår vad jag menar med skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

erkänner att jag i mitt huvud brukar förklara känslan i det sista stycket som sex med världen. kortfattat tycker jag att sex är opium och villigt övergivande av motsägelsefulla upplevelser.


   
SvaraCitera

Ja det behöver involvera könsorgan, enligt mig. Penetration krävs inte. Man behöver inte ha "kärlekskänslor" för varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Bara nyfiken, varför tycker du det är överskattat? 

Det jag menar är att allt tycks handla om sexet. När man letar partner tror alla att det är för själva sexet. Sexet bryr jag mig allra minst om. Det är oviktigt. Vill jag ha sexuell njutning kör jag högerhanden.

FruLiten: Jag tycker one night stand och sex bara för att ha sex kan vara överskattat

+2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när man pillipillar med någon kroppsdel på någon annans kroppsdel och det på något sätt finns kön med i bilden

och så ska båda vara med på det

och vara kåta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sjukt vrångt äckligt abnormt


   
SvaraCitera

Lífþrasir: Vad tänker ni?

Sex är stimulans mellan två människor, no more no less. Kärlek och diverse saker har inte med sex att göra, klart det är en grej två personer gör. 

Sex kan man ha fast man inte finner sin dåvarande partner attraktiv eller älskar den vilket avgör att det bara behövs ett/två hål, en penis(Finger), och kanske en timmes fritid. 

Har min egna syn på kärlek, den ska existera även fast partnern inte vill ha sex, sex är inte livsnödvändigt, folk som får det att låta annorlunda är djur som fastnat för ett sätt att må. Lite som en psykopat som känner stimulans när den mördar, beroende på ett sätt.

Att dra paralleller mellan en psykopat och en person som har sex kanske låter överdrivet, men min poäng är att i mina ögon är sex inte är viktigt, gillar min syn på det hela, vad resten av världen gör "fine" Man ska vara människa, intellektet ska vara det som definierar oss, varför är det då våra bas instinkter som bestämmer över oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sex är för töntar. 


   
SvaraCitera