Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni skåningar om sthlm?


Ämnesstartare

rullade ner till universitetet idag. slogs av hur många det var som talade skånska.

jag älskar skåningar, ni är så snälla o varma o goa. jag satt där och bara snyltade på skåningarnas trevliga stämning och lyssnade på deras varma röster!

men varför tar ni er upp till sthlm? sthlm suger ju?

/Mvh


   
Citera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

sthlm suger ju

PREACH TO THAT, SISTAH

Men alltså, tror att många ser chansen att bli framgångsrik inom många områden och att det är "i Stockholm allt händer".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är för många enkelt att ha åsikter om något man egentligen inte känner till. Som att allt skulle vara bättre i Stockholm, förutom stockholmare för dom är ju lägre stående människor utan tvekan. Men det är väll mänskligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

längre

längre... :S:S
lägre :S:S:SS:

g*nus:

"i Stockholm allt händer".

kan nog stämma, dom har precis blivit vuxna och vill uppleva den stora staden o sköta sig själva. lite som serien The city när The hills borna åker o klarar sig i new york (?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

student vid su kommen från lund.

och ja, stockholm suger, men folket gör det inte. mindre studentikos stad får man leta efter, åtminstone om man vill hålla sig i sverige och borta från obygden.

fast jag tänker fan inte bo kvar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stockholm är skit, tjuriga människor där, svåra att handskas med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

student vid su kommen från lund.

vad pluggar du, och varför valde du att komma till sthlm? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en del barndomsvänner som flyttat till Stockholm, för att plugga. Och för att komma ifrån hålan till något större.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

vad pluggar du, och varför valde du att komma till sthlm? 🙂

teoretisk filosofi.

jag hade planer på att bo här ett tag sedan tidigare eftersom, ptja, någonstans behöver man ju flytta och jag kände en del folk i stockholm. sedan träffade jag en tjej härifrån och då var det i stort sett bestämt.

jag blir nog kvar i ett par år till, men sedan funderar jag på göteborg eller kanske någon helt annanstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

teoretisk filosofi.

då pluggar du med en kompis till mig :).

tlaltecuhtli:

jag blir nog kvar i ett par år till, men sedan funderar jag på göteborg eller kanske någon helt annanstans.

okej, låter lite spännande o fritt sådär! och sthlm behöver ju inte vara så hemskt om man både har kompisar o flickvän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

då pluggar du med en kompis till mig :).

jaså! fast jag går andra grundkursen, gör din kompis det med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

jaså! fast jag går andra grundkursen, gör din kompis det med?

Ne, han går första. Men vad blir man om man läser det ämnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stockholm suger, likaså skåne, men där är det nära till köpenhamn (Sveriges enda riktiga stad) i alla fall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pewtersmith:

Ne, han går första. Men vad blir man om man läser det ämnet?

ingenting över huvud taget. eller jo, man kan få jobb på universitet med att forska om man är duktig och vill, eller så kan man bli gymnasielärare eller liknande (vilket jag tänker). men det är liksom inget program som ger en specifik examen och utbildningen är definitivt inte riktad mot yrkeslivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

ingenting över huvud taget. eller jo, man kan få jobb på universitet med att forska om man är duktig och vill, eller så kan man bli gymnasielärare eller liknande (vilket jag tänker). men det är liksom inget program som ger en specifik examen och utbildningen är definitivt inte riktad mot yrkeslivet.

men man växer väl lite ändå som människa o får lite djupare tankegångar kring saker som man kan använda lite varstans (gissning)


   
SvaraCitera