Aviseringar
Rensa alla

vad tycker ni


Ämnesstartare

har ni en person i er klass som ofta är hemma? hur ser ni på dessa personer och varför tror ni dem är hemma? 


   
Citera

Ja, ganska många. De brukar vara "sjuka" *host* trötta *host*. Reflekterar inte mycket över det.... Vill de vara hemma så visst.


   
SvaraCitera

med stor förståelse. skolan är en grogrund för psykisk ohälsa.


   
SvaraCitera
Smilen

Spela tvspel


   
SvaraCitera

brosk:
med stor förståelse. skolan är en grogrund för psykisk ohälsa.


   
SvaraCitera
Berit

dont care / blir irriterad när de kan göra allt annat än att va i skolan när de är "sjuka"


   
SvaraCitera

inte mitt problem att dom sitter där och inte kan gå in på ett visst gymnasieprogram eller inte kan ta studenten för dom uppnår inte det som man måste för att gå ut


   
SvaraCitera

Ingenting , deras val jag skiter i.


   
SvaraCitera

Men ibland undrar man hur fan dom kan få studiebidraget, hade en i klassen som inte gjorde nåt nästan o va hemma iaf 3 dagar varje vecka


   
SvaraCitera
Smilen

Ja........


   
SvaraCitera

bryr mig inte. angår (oftast) inte mig varför osv, dumt att spekulera. folk kan faktiskt vara konstant sjuka/trötta. 


   
SvaraCitera
Smilen

sinnessjuk uns: bryr mig inte

jo


   
SvaraCitera

Smilen:

jo

nej, pga folk är hemma ofta från universitetet, pga vabbar/sjuka/ointressant föreläsning/sover/gör annat.  


   
SvaraCitera

sen om dom får jobb så inser dom att det inte bara är att vara hemma hela tiden, då får dom sparken direkt 


   
SvaraCitera

Är mer trött på dem som är i skolan fast inte utnyttjar tiden. Bara sitter tysta. Delta i diskussionen då! Blir bara jobbigt sedan när vi måste vara i grupp tillsammans.


   
SvaraCitera