Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Tja!
Det är såhär att en "kompis" till mig, som är 16 år, skriver hela tiden att han vill ligga med mig.. Jag är själv 21. 
Tycker ni att det är helt fel om jag nu skulle ha sex med honom eller är det okej? 
Jag tycker själv att det känns fel. 


   
Citera

Känns det fel för dig är det fel. 

Förbannat vad svårt de sa va'rå...


   
SvaraCitera

Det är okej, men känns det fel känns det fel och då är det väl inte okej för dig


   
SvaraCitera

Kör om du vill. Killen vill uppenbarligen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle aldrig någonsin ligga med honom.. men om vi tänker att det inte handlar om mig. Skulle det var okej med den skillnaden, alltså att han är så pass ung? 


   
SvaraCitera

helt ok skiljer ju bara 5 år.


   
SvaraCitera
Vuzz
 Vuzz

Han vill + Du vill = Okej
Han vill + Du vill inte = Inte okej
Han vill inte + Du vill = Inte okej

Tumme uppSkål


   
SvaraCitera

TTLOVER:
Jag skulle aldrig någonsin ligga med honom.. men om vi tänker att det inte handlar om mig. Skulle det var okej med den skillnaden, alltså att han är så pass ung? 

Varför skulle det inte vara okej?


   
SvaraCitera

TTLOVER:
Tja!
Det är såhär att en "kompis" till mig, som är 16 år, skriver hela tiden att han vill ligga med mig.. Jag är själv 21. 
Tycker ni att det är helt fel om jag nu skulle ha sex med honom eller är det okej? 
Jag tycker själv att det känns fel. 

Känns det fel ska du inte göra det.
Det finns dom som tycker att så länge personen är över 15 så är det okej, då lagen säger det.

Sen tror jag folk helt enkelt får gå efter egen uppfattning.
Känner många 20-25 åringar som "tänder" på 15-16 åringar, medans många andra tycker att det finns vissa moraliska aspekter som gör det mer fel än rätt.. 
Jag är själv lite kluven, men jämför jag att en i din ålder har sex med en 16 åring med om en 40 årig person är med en 16 åring KÄNNS det mer "fel" av 40 åringen så att säga.. 
Personlig åsikt(!) men lagen säger att det inte är fel. 


   
SvaraCitera

ålderskillnaden är helt okej, men jag hade snarare känt större tveksamheter över att ligga med någon som försökar åstadkomma ett liggande med mig genom att hela tiden skriva att han vill ligga med mig. ålder är tyvärr ofta en indikator på social inkompetens och erfarenhet.


   
SvaraCitera

TTLOVER: Skulle det var okej med den skillnaden, alltså att han är så pass ung?

dödssynd


   
SvaraCitera