Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

MOV_2837    .


   
Citera
Ämnesstartare

MOV_2837


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv gärna kommentarer också. 🙂 


   
SvaraCitera

du borde skaffa en annan mick. Hör bara brus o skit


   
SvaraCitera

Du sjunger inte dåligt, du är ju inte tondöv, tvärtom men du kommer att behöva gå på sånglektioner om du ska bli bra.
När du sjunger ljust blir det lite för ljust sen så borde du nog sjunga lite högre.
Sött var det iaf! Hjärta


   
SvaraCitera

Som tidigare elev på musikskola har jag några tips att komma med och hoppas att du inte ser det som något negativt utan bara konstruktiv kritik. För det första är inte ljudkvaliteten den bästa vilket gör att det är svårt att höra när du sjunger men jag tror iallafall du skulle kunna öva på att sjunga på någorlunda samma volym genom hela låten. A och o inom sång är att sjunga från magen i största möjliga mån; stå upp för att sträcka ut dig så får du renare toner. Håll en hand på magen och ta i ordentligt och använd rösten som jag hör att du har på rätt sätt. Att gå hos sångpedagog är jättebra, då kan du lära dig att andas på rätt sätt och därmed kunna vänta längre innan du behöver andas igen; kunna hålla ut tonerna ordentligt. Ett starkt tips som hjälpt mig att förstå min röst är genom att spela in och spela upp. På så sätt kan du höra vad som låter bra respektive kan förbättras. Slutligen är det viktigt att ta hand om stämbanden; drick mycket vatten och undvik att skrika och viska.
Hoppas att det hjälper och lycka till 🙂


   
SvaraCitera

Den huvudsakliga spontana reaktionen jag får är att du måste våga mer. Känns väldigt halvhjärtat.


   
SvaraCitera

En dag kommer du bli en bra bakgrundssångare till e-type


   
SvaraCitera