Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker ni?


Ämnesstartare

Detta är en trådstart från en grupp på fb. Den är lång, men ja ni kan ju försöka läsa lite iaf.

"jag
betedde mig aningens aggressivt när jag skulle hämta den andra sonen
för ett läkarbesök och blev överraskad (påhoppad) med pekpinnar om
glömda gympakläder.

Här är en liten bakgrund (ber om ursäkt i
förväg för oundvikliga stavningsmissar, mitt trådlösa tangentbord har
fått spunk): Min man har fyra uttalade ansvarsområden: 1) hämta och
lämna barn till/från skola/fritids, 2) sköta löpande storhandlingar, 3)
laga nästan all mat, 4) lämna in schema till fritids. Detta är vår
uppgörelse. En stor del av det andra som hör hushållet till sköter jag,
inklusive alla reparationer, renoveringar och löpande underhåll av bilar
och hus, resten delar vi på. Min man arbetar heltid på kontorstider och
jag är chef på heltid med OB-tider.

Nåväl, jag kom till skolan och möttes av en av fritidspedagogerna. Hen
berättar att E inte haft med sig några gympakläder och därför inte fått
vara med på gymnastiken. Ok, säger jag. Sen möter jag läraren i hallen,
där ärendet utvecklas: "E har nästan aldrig några gympakläder med sig
och det är ett problem". Jag kände direkt hur adrenalinet steg, därför
att jag har tidigare erfarenheter av att personalen väntat fyra dagar,
tills jag kom och hämtade, med att meddela att barnet minsann saknade
frukt/låneböcker/badkläder i x-dags. Jag sade då att jag inte kunde vara
mamma åt min man OCKSÅ och fick svaret att jag ändå måste hjälpa sonen
att komma ihåg gympakläder. Min reaktion var att vända bort ansiktet,
mumla "ok" och gå upp för att hämta vår andra son. Inte så konstruktivt,
men jag blev instinktivt så asförbannad över det som jag uppfattade som
ett krav att jag, i egenskap av snippbärare, ska tvingas hålla reda på
varenda jävla fingervante, friluftsdagsmatsäck, stövel, gympaklädpåse
OCH min kroniskt förvirrade man. FAN!"

jag är såklart med på att ansvarsområden inte ska vara könsbundna, men jag känner också att när andra drabbas så får man sätta sig över sådant och göra det som ska göras just för att andra, i detta fall barnen, inte ska drabbas.
men det får man inte skriva för det ska daltas och tyckas synd om denna människa och klankas ned på personalen och fruktstunder.
jag är verkligen inte främmande för att stå på mig och tycker att det kan vara lite kul att provocera ibland, men jag blir ledsen för ungarnas skull pga det är så många i denna grupp som blir helt _vansinniga_ om man ens nämner att det är barnen som far illa av detta.


   
Citera

Om man inte kan uppoffra sitt jobb för barnens skull ska man fan inte ha barn, gäller båda "könen" och att märka att man har gått ihop med fel slags make är väl också jävligt sent tänkt. Att hon gör hushållandet etc är ju hennes eget fel om hon gått med på det och om hon har något att säga till om saken, var vuxen diskutera sakerna med sin partner. Är det så jävla svårt att försöka prata igenom saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag som annars kan rycka på axlarna av andras åsikter men i detta fall vill jag ta anställning på det där dagiset och träffa dessa människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drabbas ej barnet om maken inte blir ställd mot väggen, som är på plats närmare incidenten och därmed kan rätta till den i snarast tid?

jag tycker om att du gör denna tråd, den belyser din ålder jämfört med oss andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Om man inte kan uppoffra sitt jobb för barnens skull ska man fan inte ha barn, gäller båda "könen" och att märka att man har gått ihop med fel slags make är väl också jävligt sent tänkt. Att hon gör hushållandet etc är ju hennes eget fel om hon gått med på det och om hon har något att säga till om saken, var vuxen diskutera sakerna med sin partner. Är det så jävla svårt att försöka prata igenom saker

ja eller hur!! det är ju det som är grejen, är din parter kass så kan du ju inte vänta tills hen tar sitt ansvar om det nu inte gäller skitsaker.
men nej de är helt säkra på att detta är en kvinnofråga och att fruktstunden och personalen var bovarna. hon verkade inte ens se sin mans skuld i detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
drabbas ej barnet om maken inte blir ställd mot väggen, som är på plats närmare incidenten och därmed kan rätta till den i snarast tid?

jag tycker om att du gör denna tråd, den belyser din ålder jämfört med oss andra.

på förskolan menar du? ja, lika mycket som nu med mamman då detta skedde där. men förhoppningsvis stod barnet inte bredvid och lyssnade.
att sedan skylla allt på pappan tycker jag också är fel.


   
SvaraCitera

isola: hon verkade inte ens se sin mans skuld i detta.

Stockholmssyndrom? Sympati för den som "fångat" en?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Stockholmssyndrom? Sympati för den som "fångat" en?

haha mm <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
drabbas ej barnet om maken inte blir ställd mot väggen, som är på plats närmare incidenten och därmed kan rätta till den i snarast tid?

jag tycker om att du gör denna tråd, den belyser din ålder jämfört med oss andra.

jo man tycker ju det

mm tant 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dåligt samarbete mellan föräldrarna tycks det 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner typ: ok att ta upp det med morsan om farsan inte sköter det han ska göra, men ta upp det med honom först. 

Verkar för övrigt inte särskilt stabilt där hemma nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mirousroea:
dåligt samarbete mellan föräldrarna tycks det 

JAAAA

men de ba nej du är misogyn du borde ej vara med i denna grupp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för övrigt känns detta som en innehållsfattig incident som har blåsts upp bara för att kunna dra fram den gamla jämlikhetsdebatten ur gaderoben, damma av den lite och insistera på att den passar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

JAAAA

men de ba nej du är misogyn du borde ej vara med i denna grupp

känsliga typer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Känner typ: ok att ta upp det med morsan om farsan inte sköter det han ska göra, men ta upp det med honom först. 

Verkar för övrigt inte särskilt stabilt där hemma nej. 

Hon påstod att de ej tagit upp det med honom, men de kan de ju mycket väl ha gjort och han glömt det eller ngt. Hursom så ska det ju räcka att ta det med en förälder så får den föräldern föra det vidare och sedan får de sköta allt hemma. Om det sedan är grannen som får ansvaret för barnens grejer så får det väl vara så men allt personalen bryr sig om är ju om barnen har med sig sina prylar eller inte.
Det är ej kul att behöva exkludera ungar helt i onödan.


   
SvaraCitera