Aviseringar
Rensa alla

Vad tycker vi om kompisar som alltid måste påpeka


Ämnesstartare

Hej! Jag har länge tänkt på att en av mina kompisar verkligen är en sådan person som påpekar "fel" hos andra. Hon är världens snällaste och gladaste person, omtyckt av alla. Hon är även en sån som kan slänga ur sig saker om andra utan att tänka sig för. Här om dagen sa hon ex. "Jag har tänkt på att du har en ganska bred näsa, haha!" och till andra har hon gjort likadant. Någon har stort huvud, liten överläpp eller stora öron. Jag tycker väl att det inte är något att bry sig om, ärligheten varar längst brukar man ju säga, men när hon säger saker till mig får jag nästan alltid komplex över det och det sitter där och gnager riktigt länge innan jag kommer över det. Hon är en nära vän till mig så jag har absolut vågat säga ifrån och sagt  att jag inte vill höra såna saker, men det händer ändå. Samtidigt vill jag inte vara sur och grinig på henne för det känns som att det är en sån liten grej. Men som sagt, jag känner mig väldigt kränkt och oftast vet man ju själv om man har ex. en stor näsa. Känner många gånger att hon drar ner min självkänsla genom att kommentera saker hela tiden. Samtidigt är hon är underbar vän jag inte vill förlora. Vad ska jag göra!? Vad skulle ni ha gjort och vad tycker ni om människor som beter sig så här? 


   
Citera
sluk
 sluk

Snacka med henne och berätta vad du tycker om hennes ''beteende'' Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluk:
Snacka med henne och berätta vad du tycker om hennes ''beteende'' Glatt skålande

Som sagt, redan talat om för henne när jag blivit ganska upprörd att jag inte vill höra på sånt, men hon tänker sig aldrig för så det händer igen anyways :/


   
SvaraCitera
b1son

har du testat att påpeka saker hos henne... är väl kanske inte så jävla moget men det kanske får henne att fatta bättre hur det känns


   
SvaraCitera

b1son:
har du testat att påpeka saker hos henne... är väl kanske inte så jävla moget men det kanske får henne att fatta bättre hur det känns

"och jag har tänkt på att du har väldigt många finnar, burrigt kvasthår och slöa små ögon" Party


   
SvaraCitera

skoja ba, är mod. var snälla och rara och häng er tvätt ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:
har du testat att påpeka saker hos henne... är väl kanske inte så jävla moget men det kanske får henne att fatta bättre hur det känns

Sant, har funderat på att ge tillbaka. Men jag vet att hon har sjukt dålig självkänsla själv och jag vill inte bidra till att försämra den och få henne att må dåligt 🙁


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

snufflarnnn:

Som sagt, redan talat om för henne när jag blivit ganska upprörd att jag inte vill höra på sånt, men hon tänker sig aldrig för så det händer igen anyways :/

Du måste verkligen påminna henne att du inte mår bra när hon gör sånt och överdriv lite när du pratar med henne så att du  får henne att inse att om hon fortsätter så kommer hon kanske inte ha några vänner kvar osv x)


   
SvaraCitera
soviet

vadå ärligheten varar längst? aah fast i sådana fall så ska man inte vara ärlig och säga det första man tänker. finns en gräns. tycker det hon gör är drygt. speciellt om du har sagt till henne att sluta? 


   
SvaraCitera
soviet

visa att du blir irriterad eller sur när hon gör så 


   
SvaraCitera
b1son

snufflarnnn: Sant, har funderat på att ge tillbaka. Men jag vet att hon har sjukt dålig självkänsla själv och jag vill inte bidra till att försämra den och få henne att må dåligt 🙁

okej shit vilken schyst kompis du verkar vara. har du provat att diskutera det från den utgångspunkten "hur hade du tyckt det kändes om folk gjorde så mot dig" bara


   
SvaraCitera
soviet

tror inte att du kommer förlora henne som vän pga det. sluta vara konflikträdd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:
vadå ärligheten varar längst? aah fast i sådana fall så ska man inte vara ärlig och säga det första man tänker. finns en gräns. tycker det hon gör är drygt. speciellt om du har sagt till henne att sluta? 

Japp, jag har verkligen tröttnat. Jag funderar t.o.m. på att umgås mindre med henne. Men det känns som att det är en löjlig sak att sluta umgås med nån för... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet:
tror inte att du kommer förlora henne som vän pga det. sluta vara konflikträdd 

Är verkligen inte konflikträdd, har sagt åt henne på skarpen flera gånger så att hon blivit helt ställd. Men det fortsätter ändå


   
SvaraCitera
soviet

snufflarnnn:

Japp, jag har verkligen tröttnat. Jag funderar t.o.m. på att umgås mindre med henne. Men det känns som att det är en löjlig sak att sluta umgås med nån för... 

men snacka med henne om det när hon säger så! säg att det är drygt och visa i stunden att du blev sur och ledsen 


   
SvaraCitera