Aviseringar
Rensa alla

Vad vet ni om SSRI?


Ämnesstartare

Jag vet inget om SSRI, men min psykiatriker ska skriva ut det till mig pga ångest ect. Vad är bra att veta? 


   
Citera
reben

gick upp i vikt. inga sådär mkt biverkningar har jag för mig.

hade d bara nån månad ändå pga idiotläkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
gick upp i vikt. inga sådär mkt biverkningar har jag för mig.

hade d bara nån månad ändå pga idiotläkare.

aha, om jag går upp i vikt så är det ingen fara imo. Fast då får jag väl ta och träna lite mera än vad jag gör nu i guess. Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: hade d bara nån månad ändå pga idiotläkare.

aha vad hände? Jag ska tydligen prova det i 3 månader... 


   
SvaraCitera
reben

elr jo, mådde ganska illa o blev torr i munnen.

asså vet inte va du ska tänka på. typ va uppmärksam på om ngt konstigt händer m kroppen kanske? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
elr jo, mådde ganska illa o blev torr i munnen.

asså vet inte va du ska tänka på. typ va uppmärksam på om ngt konstigt händer m kroppen kanske? 

ahh läste det, ska föra dagbok. måste bara komma ihåg att inte glömma bort det nu . 


   
SvaraCitera
reben

space:

aha vad hände? Jag ska tydligen prova det i 3 månader... 

hade inte nå brist på serotonin, läkaren va bara korkad o skrev ut d för han inte palla nån liten tjej som winar antar jag. bad om annan läkare sen hon bara vfr i helvevte har du detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

hade inte nå brist på serotonin, läkaren va bara korkad o skrev ut d för han inte palla nån liten tjej som winar antar jag. bad om annan läkare sen hon bara vfr i helvevte har du detta.

hehe, ahh vet inte om jag har serotoninbrist heller :O eller obalans whatever, får väl se det antar jag. Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

hade inte nå brist på serotonin, läkaren va bara korkad o skrev ut d för han inte palla nån liten tjej som winar antar jag. bad om annan läkare sen hon bara vfr i helvevte har du detta.

tar du något nu? 


   
SvaraCitera
reben

space:

tar du något nu? 

m 2 anitepileptikum som fungerar stämningsstabiliserande o den andra typ ska minska ångestsymptom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

m 2 anitepileptikum som fungerar stämningsstabiliserande o den andra typ ska minska ångestsymptom

Hur fungerar det för dig då? Hare någon effekt? 


   
SvaraCitera
reben

space:

Hur fungerar det för dig då? Hare någon effekt? 

vet ej, minns inte hur d var innan. egentligen värre nu för har d sämre idag än när jag började, men kanske varit ännu värre utan medicinering då. vågar ju ej sluta. 

har ju även effekt på det sättet att jag blir astrött o fett dimmig i huvet så jag typ inte orkar va lessen ibland =)


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Gick upp i vikt, mådde mindre dåligt för blev helt känslolös och mådde skit av det efter ett par månader. rätt miningslöst för mig.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Var uppmärksam på hur kroppen reagerar på det. Har upplevt att jag blivit känslomässigt avtrubbad + väldigt skakis och ryckig i kroppen. Min läkare dubblade min dos i maj och har inte hört av sig sedan dess för att kolla hur det går. Ledsen Bra att prata med läkaren om hur det går, ifall det är normalt eller så. Vilken medicin som passar en är ju väldigt individuellt, så en kanske måste byta några gånger. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äter srni nu, men har ätit ssri innan. Tappade aptiten och rasade i vikt (vägde 40 kg mellanåt) Jag tappade förmåga att känna empati, och även förmåga att få orgasm. Ssri är de mediciner jag förändrats som mest på personlighetsmässigt och jag trivs inte alls med det. Jag äter srni nu och känner mer känslor än på ssri men har massvis med andra biverkningar, får problem med huvudvärk, yrsel, tandproblem, viktökning och koncentrationsvårigheter så inte kul det här heller. Om jag fått gå tillbaka i tiden hade jag aldrig börjat knapra piller utan ägnat mig mer åt terapi och självmedicinering. 


   
SvaraCitera