Aviseringar
Rensa alla

Vad vill du fråga politiker?


Hur ser ni på faktumet att vuxna migranter nu går i samma klasser som svenska barn pga avsaknaden av åldersbedömningar? 


   
SvaraCitera

Hur ska hälsoarbetet förbättras i skolan, och minska stillasittandet? Som det är nu sitter man nästan hela tiden i skolan. 


   
SvaraCitera

Niklas:
Hur ser ni på faktumet att vuxna migranter nu går i samma klasser som svenska barn pga avsaknaden av åldersbedömningar? 

Konstigt, min hemkommun har tagit emot enbart barn (från Afghanistan) och de är inte "vuxna".


   
SvaraCitera
Cobrak

SvenskWithAttitude:
I sådana fall, varför tar vi inte bort musik

Icke!


   
SvaraCitera

Varför inte mera slöjdtimmar?


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Konstigt, min hemkommun har tagit emot enbart barn (från Afghanistan) och de är inte "vuxna".

Är du säker? Sett flertalet män med skägg i mellanstadieklasser här.. 


   
SvaraCitera

Fler idrottstimmar vore ju bra (om det fanns duschbås) men att sitta mycket i skolan är ju rätt oundvikligt.

Användarnamn123:
Hur ska hälsoarbetet förbättras i skolan, och minska stillasittandet? Som det är nu sitter man nästan hela tiden i skolan. 


   
SvaraCitera

Varför kan ni inte skjuta Jimmie Åkesson? 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:Vad var tanken bakom ett betygsystem där ett enda missat kriterium kan göra att man sänks från A till D?

^


   
SvaraCitera

Hade velat säga:
Suck my dick, bitch.

Men det är ju ingen fråga, så...


   
SvaraCitera

vonKissekatt:  men att sitta mycket i skolan är ju rätt oundvikligt.

Nej. Inte alls. Man skulle kunna anpassa bord så att man kan stå och arbeta. Dessutom får man nästan aldrig stå på lektioner. Då blir man tillsagd att sätta sig ner. Sedan tänker jag också (och kanske specifikt) på rasterna. Där kan mycket göras för att få eleverna att röra på sig.


   
SvaraCitera

Användarnamn123:

Nej. Inte alls. Man skulle kunna anpassa bord så att man kan stå och arbeta. Dessutom får man nästan aldrig stå på lektioner. Då blir man tillsagd att sätta sig ner. Sedan tänker jag också (och kanske specifikt) på rasterna. Där kan mycket göras för att få eleverna att röra på sig.

Ja det är ju en idé. Dock skulle nog många lärare oroa sig för att det skulle bli mer spring om alla stod upp.


   
SvaraCitera

Rasterna kommer nog ingen i högstadiet och över att nappa på och ungar under de åldersgrupperna leker ju redan, men det går ju såklart att förbättra lekplatserna för dem. Dock är ju alla mobiler ett stort problem som får även unga att sitta sitta. 


   
SvaraCitera

Skolan borde göras om.. Men det svårt att införa nån allmänt för nåt som är så olika för alla. Hade lätt kunnat lära mig allt jag lärt mig i skolan fram till universitetet på kanske.. 1.5 år. Så mycket slösad tid och potential, har man ingen motivation så lär man sig inget, när ska de fatta.


   
SvaraCitera

Ska dock säga att det nya betygssystemet är det bästa som hänt skolan på hur länge som helst. Folk som klagar på det förstår antingen inte hur det fungerar eller så är de lata och vill kunna få höga betyg utan att kunna tillräckligt mycket. Vilket förvisso är rimligt för alla som går i skolan men det är inte utifrån det man bygger ett bra betygssystem.


   
SvaraCitera