Aviseringar
Rensa alla

Vad vill ni fråga Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor?


Ämnesstartare

På måndag (28/4) ska jag träffa och intervjua Alice Bah Kuhnke, generaldirektör på Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (före detta Ungdomsstyrelsen). Myndigheten har bland annat som uppdrag att "skapa förutsättningar för ungdomar att leva ett bra liv". Så här skriver de själva på sin hemsida:

Att unga ska ha ett bra liv kan innebära många olika saker – bland annat handlar det om att ha en bra levnadsstandard, att må bra, att kunna påverka sitt eget liv och att ha samma rättigheter och möjligheter att delta i samhället som andra grupper har.
Målen för ungdomspolitiken är att alla ungdomar mellan 13 och 25 år ska ha verklig tillgång till inflytande och verklig tillgång till välfärd.

Jag kommer att ställa ett gäng frågor till Alice och skulle gärna vilja att några av dessa kom från er. Skriv ner din fråga här så tar jag kanske med mig den! Glad


   
Citera
Ämnesstartare

var är det tänkt att ungdomar som vill ha nyktra, lagliga mötesplatser och frizoner ska umgås?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga dem varför du är så vidrig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
var är det tänkt att ungdomar som vill ha nyktra, lagliga mötesplatser och frizoner ska umgås?

Utmärkt fråga. Den tar jag med mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga fler frågor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funderar men åh svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loquor:
funderar men åh svårt

Lugnt, du har hela helgen på dig! Glad


   
SvaraCitera
time
 time

Inget slår ju amsis fråga! 


   
SvaraCitera