Aviseringar
Rensa alla

Vadå finns det tjejer som ser bra ut utan smink!?


Ämnesstartare

DOM FLESTA ser väl bra ut utan smink? varför skulle dom inte göra det? killar ser bra ut utan smink, naturliga, varför kan det inte vara samma med tjejer? för att dom "ska" sminka sig? för att dom har gjort det i alla tider? förresten sminkade sig män också förr, men inte så mycket nu, dom flesta gör det inte. jag är inte emot att man sminkar sig eller så, klart man får göra det kille som tjej, men fattar inte varför det ska vara sån skillnad mellan könen. kan nån förklara det för mig?


   
Citera

va pratar du om ens?


   
SvaraCitera
Yaren

Därför att utseende anses viktigare för kvinnor, och det piffar ju upp/framhäver/döljer så därför ser många vackrare ut i det. Anledningen till att många tycker att män eller barn inte passar i det har förmodligen med att göra med hur vana vi är vi det, samt normer som samhället lurat in oss i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror de flesta ser bättre ut i smink än utan.


   
SvaraCitera
time
 time

Är lite svag för män i smink (läs: BD-eyeliner eller teatersnubbar) men precis som jag tycker vissa tjejer gör sig bättre utan tycker jag också att vissa killar gör sig bättre utan.


   
SvaraCitera
time
 time

Vissa killar vill jag bara ruska om om ropa typ DAMN GURRL LEMME PUT SOME POWDER IN YO FACE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

va pratar du om ens?

Konstigt att inte du förstod när andra gjorde det [crazy]

Yaren:

Därför att utseende anses viktigare för kvinnor

Ja, och det tycker jag är fel.

Yaren:

hur vana vi är vi det, samt normer som samhället lurat in oss i.

Klart det är så.

Nintendos BFF:

tror de flesta ser bättre ut i smink än utan.

För att det främhäver/döljer? Varför?

timeisrunningout:

Är lite svag för män i smink

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebekka:

För att det främhäver/döljer? Varför?

typ så ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vissa killar vill jag bara ruska om om ropa typ DAMN GURRL LEMME PUT SOME POWDER IN YO FACE.

ja...känner speciellt så om brun ögonskugga och rouge


   
SvaraCitera

Smink är nödvändigt för min existens, så för min egen del så ser jag inte bättre utan smink. Lägger ner tusentals kronor på smink. [sad]


   
SvaraCitera
mynona

rebekka:

killar ser bra ut utan smink, naturliga, varför kan det inte vara samma med tjejer?

De flesta oavsett kön ser bättre ut med smink eftersom sminks uppgift är att framhäva det som är bra och dölja det som är dåligt.

rebekka:

men fattar inte varför det ska vara sån skillnad mellan könen. kan nån förklara det för mig?

Tradition och normer. Dvs: förr i tiden var det bara män som fick välja, kvinnor hade inget val, så därför var det bara kvinnor som behövde bry sig om sitt utseende, det spelade ingen roll om kvinnor tände på män.

Vissa killar verkar inte riktigt förstå att tjejer inte ser bättre ut än killar av naturen, utan för att de sminkar sig.

Det finns enorma mängder killar som skulle kunna bli snygga om de inte var så rädda för smink.
Om en kille inte är född snygg, så accepterar han det och fortsätter att inte vara det. Om en tjej inte är född snygg, kan hon sminka sig så blir hon det. Stackars killar [sad]

(obs: Detta var väldigt grovt avrundat sagt bara för att framföra en poäng)


   
SvaraCitera
mynona

timeisrunningout:

Vissa killar vill jag bara ruska om om ropa typ DAMN GURRL LEMME PUT SOME POWDER IN YO FACE.

Tänk det inte utan gör det bara

Nintendos BFF:

typ så ja.

+1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser bättre ut utan smink, tycker jag. Kanske för att jag har eskimå-ögonlock och rätt ok hy och behöver ej täcka över den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla ser bättre ut när de är bra sminkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla ser bättre ut utan smink.
med det inte sagt att alla är fula sminkade.
men det är bara jag


   
SvaraCitera