Aviseringar
Rensa alla

Vadfan har hänt med filmjölken?!


Ämnesstartare

Är det bara jag som har tvingats möblera om i kylen då dom nya förpackningarna är så jävla höga för att Arla helt plötsligt fått för sig att ändra förpackningen från den fullt fungerande och förträffliga till denna nya oändligt poänglösa förpackning?!

Dessutom upptäckte jag igår att det inte går att packa en matkasse i affären utan att hela skiten kollapsar pga cpförpackningarna.

DOM skulle bara våga göra om mjölkförpackningarna också!! Går fan inte att halsa ur en sådan någe vidare!!

kANSKE ska följa muslimernas exempel efter muhammed- karikatyrerna; bojkotta Arla hehe

Filmjoelk.JPG


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har aldrig ätit filmjölk så äckligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Norrmejerier ska det vara... mjölk då såklart, fil skulle jag inte äta om jag så var ute i en öken och det var det enda ätbara som fanns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte funderat på detta så mycket faktiskt. men jag ska observera detta fenomen nästa gång jag befinner mig i någon livsmedelsaffär, t.ex. ICA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har inte funderat på detta så mycket faktiskt. men jag ska observera detta fenomen nästa gång jag befinner mig i någon livsmedelsaffär, t.ex. ICA.

Gör det, och känn aggressionerna välla fram haha[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Gör det, och känn aggressionerna välla fram haha[crazy]

WILL DO! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har fått äran att föra talan för UMs egen mjölkman, Davvelito/fullochglad (som jobbar på ARLA, fniss):
De nya förpackningarna beror helt enkelt på att man bytt ut maskiner. Jag gillar inte heller dessa förpackningar men tydligen är det vad det svenska folket vill ha mer och mer. Jag ser i detta fall förpackningen funkar om man sätter dit en kork på. Öppningen som finns nu, och lika på 1½ litersmjölken är ingen favorit hos mig.

Jag själv vill också kommentera[blush]

6laxari1laxask:

nya oändligt poänglösa förpackning

Tänk om, tänk rätt.

6laxari1laxask:

Dessutom upptäckte jag igår att det inte går att packa en matkasse i affären utan att hela skiten kollapsar pga cpförpackningarna.

Använd papperskasse? Plastkassar är djävulens påfund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ty för seriöst svar [cute]
quote=Imoon]Använd papperskasse? Plastkassar är djävulens påfund.

Jag brukar göra det, men tidigare blev det så perfekt att rada upp mjölk och fil bredvid varandra längst nere i påsen som en schysst grund!
Med dom nya förpackningarna går det lite sådär :/

Imoon:

det svenska folket vill ha

SKumt. Antar att det är samma människor som tittar på dansbandskampen, ringer in till svt:s klagomur och gnäller över mustascher osv. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Jag brukar göra det, men tidigare blev det så perfekt att rada upp mjölk och fil bredvid varandra längst nere i påsen som en schysst grund!
Med dom nya förpackningarna går det lite sådär :/

Sant, i och för sig.

6laxari1laxask:

SKumt. Antar att det är samma människor som tittar på dansbandskampen, ringer in till svt:s klagomur och gnäller över mustascher osv. [tired]

[bigsmile]
Kefir och den där japanska filen har skruvlock vilket de andra också ska få om jag förstod herr mjölkman rätt. :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera