Forumet - VadHurVarför tränar ni? :)

VadHurVarför tränar ni? :)

2082 0 107
Hej allihopa,

är lite nyfiken efter att ha läst en massa runner's world och dyl för att få en uppfattning om hur folk lägger upp sin träning, vad de tränar m.m.

Själv tränar jag löpning, spinning, gym och ridning. Allt iofs på en hyfsad hobbynivå.

Så min fråga till er är hur mycket tränar ni på en vecka? Vad tränar ni och varför? Lägger ni mycket vikt vid kosten? Spec tjejer skulle vara kul att höra [smile]

Spana också in:

Blivande_japan:

har inte tränat på ungefär ett år, innan det tränade jag karate, gymmade och löptränade, det blev ungefär 8 träningspass i veckan. Gick på ett riksidrottsgymnasium i karate. Åt nyttigt.ska börja träna kickboxning i höst, tror dock bara jag ska träna 1-2 ggr i veckan


och tränar kampsport pga är 1 aggressiv människa och behöver bli av med detta på 1 bra sätt
Dold text: och tkr om att slå folk
Jag tränar på gym, ibland mycket, fast är oftast för lat för att orka gå mer än tre gånger i veckan kanske.. Fast vissa veckor kan det bli fem gånger +.
Tränar för att jag ska bränna fett och bli starkare såklart[bigsmile]

Och skulle helst vilja gå ner lite i vikt, även fast jag klassas som 'biffig' av typ alla, skulle jag helst vilja gå ner under hundrastrecket.. Lättare att röra sig då [blush]
Styrketränar på gym med maskiner och fria vikter ca 4-5 gånger i veckan om jag är motiverad och inget kommer i vägen.

Blir ca 50-70min varje pass.

Fokuserar periodvis ganska mycket på att äta bra.

Jag tränar för att det är kul och jag behöver verkligen en sysselsättning där jag kommer ut och rör på mig, det gör så jag mår bättre.
daylight:

Så min fråga till er är hur mycket tränar ni på en vecka?


Försöker pallra mig iväg tre gånger i veckan, brukar ta en timme eller två varje gång.

daylight:

Vad tränar ni


Styrketräning med fria vikter. Det här programmet närmare bestämt.

daylight:

varför?


För att bli starkare och komma i bättre form. Dessutom är det jävligt kul att ha något man blir bättre på.

daylight:

Lägger ni mycket vikt vid kosten?


Försöker få i mig mycket protein, lagom med fett och lite kolhydrater, men slarvar en del.
hönzgoggel:

Hittade beginner och advanced. Orkar du skriva/kopiera hur schemat ser ut?


Ah, beginner är det. Har knappt kollat på advanced eftersom det riktar sig till folk som har hållt på lite längre än jag.

Hur som helst, såhär ser det ut:

A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Inverted rows 3xF
Armhävningar 3xF
Reverse crunches 3x12

B:
Knäböj 5x5
Stående skivstångspress 5x5
Marklyft 1x5
Pull-ups/Chins 3xF
Prone bridges (plankan) 3x30 sek
hönzgoggel:

Okej. Kör du alltså knäböjen tre gånger i veckan? Lika tungt varje gång eller varannat lätt pass?


Man ökar med 2.5 kg varje pass.

Iaf, jag styrketränar (samma program som iddqd) och tränkar kampsport, närmare bestämt Krav Maga två till tre gånger i veckan.